تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394
کد 65

تشکیل جلسه آموزشی با موضوع سلامت بانوان ایرانی و اهمیت مراقبت های پیش از بارداری

این جلسه که برای دانشجویان و پرسنل شاغل در آموزشکده دخترانه فنی و حرفه ای شهرستان مراغه در مورخه 8/9/94 روز یکشنبه برگزار شد موضوع سلامت بانوان ایرانی (طرح سبا ) و همچنین اهمیت مراقبت های پیش از بارداری مورد تاکید قرار گرفت .
این جلسه که برای دانشجویان و پرسنل شاغل در آموزشکده دخترانه فنی و حرفه ای شهرستان مراغه  در مورخه 8/9/94 روز یکشنبه برگزار شد موضوع سلامت بانوان ایرانی (طرح سبا ) و همچنین اهمیت مراقبت های پیش از بارداری مورد تاکید قرار گرفت .
در این جلسه خانم نجمی آذر ؛ کارشناس گروه سلامت جمعیت و خانواده، هدف از برگزاری جلسه آموزش ، اهمیت و لزوم خودمراقبتی در بانوان، سرطان پستان، راهکارهای پیشگیری از آن، اهمیت غربالگری سرطان ها علی الخصوص در گروههای پرخطر و ... را ارایه نمودند.
در ادامه خودآزمایی پستان به عنوان یکی از موثرترین راههای تشخیص زود هنگام سرطان پستان معرفی گردید و نحوه انجام خودآزمایی به صورت تئوری به سمع و نظر شرکت کنندگان رسید و برای آشنایی بیشتر نحوه خودآزمایی پستان را با نمایش فیلم آموزشی نمایش داد. در ادامه خانم برار ؛ کارشناس سلامت مادران گروه سلامت جمعیت و خانواده ضمن بیان اهمیت سلامت گروه سنی مادران باردار و نظام پیشگیری از مرگ مادری با ارایه آمار مربوط به بارداری های ناخواسته و بدون برنامه ریزی شده به بیان مفهوم و تعریف مراقبت پیش از بارداری ، اهداف مشاوره و انجام مراقبت پیش از بارداری ، شناسایی زنان واجد شرایط مراقبت پیش از بارداری مخصوصاً شناسایی موارد پرخطر ، زمان انجام و اجزای مراقبت پیش از بارداری و ...... پرداخت. سپس با شیوه آموزشی پرسش و پاسخ و بحث گروهی ، جلسه ادامه یافت وبه موارد ابهام و سوالات حضار پاسخ داده شد

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 آذر 1394