تاریخ : يکشنبه 15 مهر 1403
کد 2278

تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های اولویت‌دار مراغه آغاز شد.

💠 مراغه- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مراغه گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف، طبق اولویت‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا دکتر «الهه حق‌گشایی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا از موثرترین راه‌های پیشگیری از عوارض و خطرهای ناشی از بیماری آنفلوانزا در افراد پرخطر است و گروه‌های اولویت‌دار این واکسیناسیون، مادران بادار، بیماران صعب‌العلاج، کارکنان بیمارستانی و مراکز بهداشتی را شامل می‌شود.

تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های اولویت‌دار مراغه آغاز شد
شیوع ویروس آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد؛
از همین‌رو مناسب‌ترین زمان برای دریافت واکسن، اواخر شهریور ماه تا اواسط آبان است

وی ادامه داد: در مرحله نخست از این واکسیناسیون ۵۵۰ مادر بادار و ۱۳۵ نفر از کادر درمانی، واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند.

به گفته وی واکسیناسیون بیماران صعب‌العلاج و سایر گروه‌های هدف به محض دریافت واکسن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه پیدا می‌کند.

دکتر حق‌گشایی این را هم بیان کرد: واکسیناسیون در برابر آنفلوانزا از مرگ و میر ناشی از این بیماری حدود ۳۱ درصد و از خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۰ تا ۸۲ درصد می‌کاهد.

به گزارش ایرنا به نقل از کارشناسان ویروس‌های آنفولانزا از طریق هوا منتشر شده و از راه بینی، دهان یا حتی سطوح آلوده به افراد منتقل می‌شود.

این ویروس‌ها به طور دائمی در حال جهش هستند و تغییر پیدا می‌کنند؛ از همین‌رو هر سال نوع جدیدی از واکسن آنفولانزا ساخته می‌شود تا بدن نسبت به این ویروس ایمن باشد.

رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی با افراد مشکوک و شست‌وشوی به موقع دست‌ها، استراحت، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نکات مهم و کاربردی به هنگام ابتلاء به این بیماری است و گفته می‌شود افراد مبتلا به آنفولانزا باید ۱۰ روز در منزل استراحت کنند تا حالشان بهبود یابد

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 15 مهر 1403