تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
کد 220

برگزاری جلسه آموزشی مربیان بسیج سازندگی در خصوص اجرای برنامه خود مراقبتی

دوره آموزشی در خصوص اجرای برنامه خود مراقبتی برای مربیان بسیج ، توسط گروه آموزش وارتقای سلامت در آموزشگاه بهورزی برگزارگردید.
دوره آموزشی در خصوص اجرای برنامه خود مراقبتی  برای مربیان بسیج ، توسط گروه آموزش وارتقای سلامت در آموزشگاه بهورزی برگزارگردید.
در این جلسه ابتدا خانم سجودی کارشناس آموزش سلامت ضمن خوش آمدگویی در مورد اهمیت اجرای برنامه خودمراقبتی باتوجه به گذار بیماری ها از واگیر به غیرواگیر وحرکت از درمان قطعی بیماری ها به مراقبت مادام العمر ،نقش مردم در مراقبت از سلامت خود واعضای خانواده برای سالم زیستن ،مدیریت ناخوشی های جزئی ،مدیریت بیماری های مزمن وحاد روز به روز در حال افزایش است،صحبت کردند.
در ادامه خودمراقبتی فردی که یکی از ابعاد برنامه می باشد و لزوم انتخاب سفیرسلامت از هر خانواده که حداقل 8کلاس سواد خواندن ونوشتن دارد و به صورت داوطلبانه مسوولیت انتقال مطالب آموخته شده درحوزه سلامت ومراقبت فعال از سلامت خود واعضای خانواده و جامعه را برعهده داردو4 دوره آموزشی را به صورت حضوری /آن لاین براساس بسته آموزشی خواهد گذراندبیان شد.
سپس درخصوص تشکیل گروههای خودیار از بین سفیران انتخاب شده تاکید نمودند و ازمربیان محترم خواستندکه برای 4بیماری مهم غیر واگیر که مسئول بیشترمرگ ومیر ها هستند،شامل دیابت، بیماری قلبی وعروقی ، بیماری تنفسی، سرطان میباشند تمرکز بیشتری داشته باشند.
در پایان کتاب راهنمای ملی خودمراقبتی جلد اول ، ناخوشیهای جزئی توزیع شد

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 4 اسفند 1394