Fa
/
En
پنجشنبه 8 آذر 1403
صفحه اصلی
معاونتها و مدیریت ها
معاونت توسعه مدیریت و منابع
معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان
معاونت درمان
معاونت آموزشی،تحقیقات،دانشجویی و فرهنگی
مدیریت غذا و دارو
دانشکدهها
دانشکده پرستاری
مراکز آمورشی و درمانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی
بیمارستان امیرالمومنین(ع)
بیمارستان بوعلی سینا
مجلات دانشکده
مجله سیب سلامت
فصلنامه بهورز
ارتباط با ما
تماس با دانشکده
پرسش و پاسخ
دفترچه تلفن
بیانیه توافق سطح خدمت
نقشه سایت
حوزه معاونت بهداشتی
صفحه اصلی معاونت بهداشت
معاون بهداشتی دانشکده و رئیس مرکز
روابط عمومی
معرفی مسئول روابط عمومی
شرح وظایف
عملکردها
معاون فنی
معرفی معاون فنی
شرح وظایف معاون فنی
معاون اجرایی
معرفی معاون اجرایی
شرح وظایف معاون اجرایی
امور عمومی
معرفی مسئول امور عمومی
نیروی انسانی
تدارکات
امور مالی
عملکردهای حوزه معاونت
تماس با معاونت بهداشتی
شرح وظایف روابط عمومی
روابط عمومي فعاليتي است ممتد ، مداوم و طرحريزي شده كه از طريق آن ، افراد و سازمانها ميكوشند تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آنها سروكار دارند به دست آورند و در حقيقت بخشي از مديريت است و در اغلب موارد نقش مغز متفكر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پاي پيشرفت ، گوش شنوا ، چشم بينا و زبان گوياي سازمان مديريت آن را ايفا ميكند.
فعاليتي كه روابط عمومي انجام ميدهد در يك كلمه «ارتباط» از ديدگاه نظري «علم» از جنبه عملي و اجرايي خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زيبايي شناختي «هنر» است و آيينه تمام نماي سازمان و جايگاه دريافت و انتقال اطلاعات است.
روابط عمومي در حقيقت شبكه هوشيار ، بانك اطلاعات ، مغز متفكر سازمان و پل ارتباطي آن با افكار عمومي و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمايلات و عادات و سلايق متفاوت است و بايد خصلتهايي چون قانون مداري ، نظم ، شجاعت ، ابراز عقيده ، تحمل شنيدن آراي مخالفان ، احترام به حقوق فردي و اجتماعي ديگران و صداقت رشد و توسعه نمايد.
روابط عمومي اعمال فلسفه ، فلسفه اجتماعي ، مشاور و كاركرد ارتباطي مديريت است كه ؛ از اين جهت يكي از اصلي ترين اركان براي پايه گذاري يك روابط عمومي كارآمد و مسؤوليت پذير در دستگاه اين است كه زيرنظر بالاترين مقام دستگاه و سازمان انجام وظيفه نمايد.
بي ترديد ، هر نگرشي گوياي اهداف و شيوههايي است كه نحوه رسيدن به آنها را مشخص ميكند. بررسي نگرشهاي عمده به روابط عمومي مشخص كرد كه شامل مسير و هدف مستند : منظور از مسير كار روابط عمومي تاكتيكهايي است كه روابط عمومي براي رسيدن به اهداف خود انتخاب ميكند پس «هدف » مشخص كننده افقها و ارزشهايي است كه روابط عمومي در پيامها و برنامههاي خود منظور ميكند و در حقيقت به اختصار مي توان گفت هدف روابط عمومي كسب تفاهم و پشتيباني از طريق ايجاد احساس اشتراك ميان فرد يا سازمان از سويي و مخاطبان از سوي ديگر ميباشد كه باعث ايجاد ارتباطي تعاملي و دوسويه ، مشاركتي و پيچيده است كه به طور بالقوه به ايجاد حس اشتراك كمك ميكند پس متخصصان روابط عمومي كه نقش هماهنگ كنندة درون سازمان و ارتباط سازمان با بيرون را ايفا ميكنند از دانش مهارتهاي ارتباطي ، روانشناسي ، روانشناسي جامعه ، جامعهشناسي ، سياست ، اقتصاد ، اصول مديريت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جايگاه ويژه خود بر عواملي چون تشخيص بازار جديد ، شناخت توليدات جديد روش هاي نوين به طور كامل مشرف شوند تا هنگامي كه سازمان در معرض هجوم مشكلات قرار ميگيرد بتوانند وضعيت فعلي را حفظ نموده و براي جلوگيري از انزواي اجرايي كه دير يا زود متوجه هر سازماني است كمك شاياني نمايند پس يكي ديگر از وظايف بس مهم و غيرقابل انكار هر متخصص روابط عمومي يك سازمان همانگونه كه در بيانيه انجمن روابط عمومي آمريكا آمده است كه بالاترين ارزش روابط عمومي در پيشبيني مسائل و شكل بخشيدن به رويدادهاي آينده است نه در روايت گري و گزارش آنچه اتفاق ميافتد يا مقابله با آنچه كه پيش ميآيد