تاریخ : شنبه 18 فروردين 1397
کد 993

پیام تبریک دکتر مجتهدی به مناسبت روز جهانی بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر احمد مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، به مناسبت روز جهانی بهداشت پیامی منتشر کردند که متن پیام بدین شرح است :
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر احمد مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، به مناسبت روز جهانی بهداشت پیامی منتشر کردند که متن پیام بدین  شرح است :


                                                                                                                 بسمه تعالی
در دنیای امروزی ، سلامت از مولفه های اصلی  رشد و اعتلای هر جامعه می باشد که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست . برنامه های اجرایی در سالیان اخیر در جهت ارتقاء سلامت کشور و جامعه ، بی شک گامهای بزرگ و بلندی را در جهت افزایش  امید به زندگی و کاهش رنج و اندوه ناشی از بار بیماریها برداشته است و تحولی شگرف هم از نظر فکری و هم از نظر باورپذیری آموزه های سلامت در تفکر بشری ایجاد نموده است.
روز جهانی بهداشت ، بهانه ای برای یادآوری بسیاری از تلاشهایی است که با همت ایثارگران عرصه سلامت به ثمر نشسته که از مهمترین نتایج آن ، کاهش میزان بروز بسیاری از بیماریهای واگیر مانند فلج اطفال ، دیفتری ، کزاز و سیاه سرفه و ... است که در این روز ، اهمیت نعمت سلامت در اذهان تداعی می گردد و آنچه که مسلم است نقش بارز مردم در ارتقاء سلامتی خود  می باشد  که به عنوان یکی از شاخصه های اصلی تامین سلامت هر جامعه ای است .
دقت در شعار امسال سازمان جهانی بهداشت که (( پوشش همگانی سلامت ، برای همه، در همه جا )) اهمیت  افزایش پوشش خدمات سلامت را با جلب و ارتقاء  مشارکتهای درون سازمانی و برون سازمانی   و با هدف بسط و گسترش خدمات سلامت برای تمامی افراد در تمام نقاط جهان را یادآور می سازد  تا از تبعیض در ارائه خدمات  سلامت جلوگیری شود و وظیفه ما نیز در جامعه اسلامی بی شک سنگین  تر از قبل  است که تا با تلاش در حفظ و ارتقاء شاخصهای سلامت ، نقش موثر تری ایفا نماییم و خدمات سلامت را به دور افتاده ترین مناطق بسط دهیم  هماهنگونه که در برنامه طرح تحول سلامت ، مراکز خدمات سلامت در حاشیه شهر ایجاد شدند و جمعیت زیادی از حاشیه نشینان شهر و روستا تحت پوشش قرار گرفتند .
من نیز به نوبه خود فرارسیدن روز جهانی بهداشت را به تمامی مردم به ویژه همکاران پر  تلاش  تبریک عرض می نمایم و از خداوند منان آرزوی توفیق روز افزون را خواستارم  و امیدوارم همواره توفیق خدمت به مردم نصیب حال گردد.
                                                    معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه
                                                                     دکتر احمد مجتهدی 
  • نوشته شده
  • در شنبه 18 فروردين 1397