تاریخ : شنبه 21 بهمن 1396
کد 958

بهره برداری از هفت خانه بهداشت روستایی به مناسبت ایام الله دهه فجر

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، هفت خانه بهداشت در مناطق محروم و دور افتاده روستائی شهرستان مراغه مورد بهره برداری قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، هفت خانه بهداشت در مناطق محروم و دور افتاده روستائی شهرستان مراغه مورد بهره برداری قرار گرفت .
همزمان با هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از هفت خانه بهداشت روستایی در روستاهای شهرستان مراغه آغاز شد.رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز پنجشنبه در آیین افتتاح هفت خانه بهداشت روستایی که در روستای ساروقیه به صورت نمادین برگزار شد، افزود : هم اکنون صد درصد جمعیت روستاهای این شهرستان زیرپوشش خدمات خانه های بهداشت روستایی قرار گرفته است.
دکتر جنتی افزود: براساس طرح تحول نظام سلامت، توسعه مراکز بهداشتی در مناطق شهری در دستور کار و برنامه این دانشکده قرار گرفته است. وی با اشاره به ساخت هفت خانه بهداشت روستایی در این شهرستان ادامه داد: این مراکز در روستاهای بیانلوجه، احمد آباد، میمونق، اورتا قشلاق، آغبلاغ علیا، قم تپه و ساروقیه احداث شده است.
ایشان در ادامه خاطر نشان کردند  این خانه های بهداشت روستایی هرکدام با زیربنای 100 مترمربع و اعتبارحدود یک میلیارد و 300 میلیون ریالی و در مجموع هشت میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است.
در ادامه مراسم دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط همکاران ، بر استمرار خدمات سلامت در مناطق روستائی به ویژه روستاهای محروم شهرستان تاکید کردند و خواستار مشارکت روستائیان در استفاده از خدمات سلامت شدند .
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 بهمن 1396