تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396
کد 956

وارنیش تراپی 25000 دانش آموز ابتدایی شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون ، 25000 دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان مراغه وارنیش تراپی شده اند .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون ، 25000 دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان مراغه وارنیش تراپی شده اند .
 یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان ، پوسیدگی دندان می باشد که بروز این پدیده باعث بروز مشکلات زیادی برای سلامتی این گروه سنی می شود ، سوء تغذیه ، بیماریهای دهان و دندان ، التهاب و عفونت لثه ها ، بوی بد دهان و همچنین ایجاد مشکلات روحی و روانی به دلیل از دست رفتن زیبایی چهره فرد ، از مهمترین عوارض ناشی از پوسیدگی دندان است . آقای بهروز ، کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان ضمن بیان اهمیت پیشگیری از پوسیدگی دندان ، بر اهمیت و ضرورت وارنیش تراپی در بین دانش آموزان اشاره کرده و افزودند : در سال جاری ، برنامه جامعی در مدارس ابتدایی شهرستان مراغه انجام گردید که حاصل این اقدامات ، وارنیش تراپی 25000 دانش آموز مقاطع ابتدایی شهرستان مراغه می باشد .
دکتر مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به ضرورت ارتقاء آگاهی والدین از ضرورت انجام وارنیش تراپی در پیشگیری از پوسیدگی دندان در نوجوانان و جوانان ، از همکاری معلمان و مدیران مدارس در تحقق این برنامه قدردانی کرد ، ایشان با اشاره به آمار قابل توجه پوسیدگی دندان در بین نوجوانان ، پیشگیری را مقدم بر درمان دانستند و انجام وارنیش تراپی را به عنوان یکی از برنامه های مهم اجرایی حوزه معاونت بهداشت برشمردند .
در ضمن لازم به ذکر است که از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون ، 5 مرحله وارنیش تراپی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی برگزار گردیده که در هر مرحله بالغ بر 24000 دانش آموز توسط بهورزان خانه های بهداشت و مراقبین سلامت خدمات سلامت دهان و دندان دریافت کرده اند .
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 19 بهمن 1396