تاریخ : شنبه 14 بهمن 1396
کد 955

بازدید رئیس اداره زئونوزیس وزارت از برنامه های اجرایی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر عرفانی ، رئیس اداره زئونوزیس وزارت بهداشت ، با حضور در ستاد معاونت بهداشتی ، از برنامه های اجرایی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید نمودند .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دکتر عرفانی ،  رئیس اداره زئونوزیس وزارت بهداشت ، با حضور در ستاد معاونت بهداشتی ، از برنامه های اجرایی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید نمودند  و همچنین در جلسه هماهنگی که با این مضمون در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردیده بود حضور یافتند .
در ابتدای جلسه  پس از عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به حضار توسط معاون فنی دانشکده جناب آقای دکتر سلیمانی، خانم دکتر اسدیان رئیس گروه گروه بیماریها گزارش کاملی از فعالیتهای انجام یافته در خصوص لیشمانیوز احشایی و وضعیت بقیه بیماریهای زئونوز در شهرستان در قالب اسلاید ارایه نمودند.
سپس در ادامه جلسه ، دکتر عرفانی ، رییس اداره بیماریهای زئونوز کشور ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام یافته در خصوص کنترل بیماری کالاآزار در شهرستان مراغه ، بر ضرورت برقراری هماهنگی های برون بخشی موثر تاکید کرده و افزودند : استفاده از تجربه موفق سایر دانشگاهها در کنترل بیماری های واگیر ، ارزشمند است و آموزش و توانمد سازی مردم در امر خودمراقبتی ، از گامهای مهم پیشگیری از بیماریهای زئونوزیس در یک منطقه می باشد . دکتر عرفانی با تاکید بر داشتن برنامه های تحقیقی و پژوهشی در سطح حوزه بهداشت و دانشکده ، افزایش حساسیت پزشکان و کارکنان بهداشتی در زمینه های دقت و پیشگیری از این بیماریها را خواستار شدند .
سپس دکتر عرفانی با حضور در مرکز کنترل هاری شهرستان مراغه ، از نزدیک در روند اجرای برنامه های پیشگیری قرار گرفتند .

 
  • نوشته شده
  • در شنبه 14 بهمن 1396