تاریخ : سه شنبه 12 دي 1396
کد 929

برگزاری کمیته سلامت جوانان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته سلامت جوانان با حضور معاون محترم بهداشتی و همچنین نمایندگان ادارات شهرستان مراغه در سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته سلامت جوانان با حضور معاون محترم بهداشتی و همچنین نمایندگان ادارات شهرستان مراغه در سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید . 
دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن قدردانی از حضور اعضای کمیته در جلسه ، مشکل چاقی در جوانان را بسیار مهم برشمردند که زمینه ساز بروز بیماریهای غیر واگیر در آینده است و علت این مشکل را در تغییر سبک زندگی مردم دانستند . ایشان با تشریح شاخصهای توسعه پایدار در جهان ، شاخصهای سلامتی را به عنوان یکی از مولفه های اصلی هر کشور برشمردند و با اشاره به تغییر سیماری بیماریها ، پیشگیری از بیماریها را در کاهش بار بستری در بیمارستانها و هزینه های ناشی از درمان بیماران بسیار مهم ارزیابی کردند .
دکتر مجتهدی چهار بیماری فشار خون ، دیابت ، بیماری های تنفسی و همچنین سرطانها را عامل 80 درصد مرگها برشمردند و از چاقی  به عنوان یکی از عوامل خطر مهم در بروز این بیماریها نام بردند . ایشان با اشاره به اجرای غربالگری صورت گرفته در جمعیت بالای 30 سال شهرستان مراغه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات حوزه بهداشت در سال 95 و 96 افزودند : از جمعیت 127000 نفر بالای 30 سال شهرستان مراغه ، موفق شدیم حدود 74000 نفر رو مورد ارزیابی و غربالگری قرار دهیم که متاسفانه آمار بروز فشار خون و دیابت و اختلال چربی خون رقمی بسیار بالاست که حتما باید مورد توجه قرار گیرد .
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه سخنان خود تغذیه نامناسب ، سیگار ، کم تحرکی را عامل بروز چاقی در افراد دانستند و کنترل وزن در افراد را به عنوان یکی از راههای موثر کاهش بروز بیماریهای غیر واگیر برشمردند .دکتر مجتهدی خودمراقبتی افراد از سلامتی را به عنوان یکی از مهمترین آیتم های سلامتی در پیشگیری از بیماریها دانستند و آموزش به مردم به ویژه جوانان را وظیفه همگان برشمردند .
در ادامه جلسه خانم سلطانی ، کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان معاونت بهداشتی ، با اشاره به مرگ جوانان بعلت حوادث و تصادفات ، همکاری تمامی سازمانها و ادارات را در آموزش کارمندان جوان و جوانان تحت پوشش خود بسیار مهم برشمردند ایشان با اشاره به جمعیت جوان تحت پوشش اداره ورزش و جوانان ، توجه به امر آموزش در زمینه پیشگیری از چاقی در جوانان را با بسط و گسترش فرهنگ ورزش و همچنین ایجاد دسترسی آسان و ارزان به ورزش را بسیار مهم برشمردند . خانم سلطانی با اشاره به برنامه های آموزشی صورت گرفته در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مراغه برای جوانان با موضوعات ازدواج سالم ، پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و ... از همه ادارت خواستند تا با رویکرد جدید اقدام به جلب نظر جوانان نمایند .
در ادامه جلسه اعضای کمیته به بیان دیدگاههای خود پرداختند و در مورد راه حلهای پیشنهادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 12 دي 1396