تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1396
کد 897

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای چهارمین برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت HIV

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی اجرای چهارمین برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت HIV با حضور معاون فرماندار شهرستان و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و همچنین روسا و نمایندگان سایر ادارات ، در سالن پردیس ستاد برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی اجرای چهارمین برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت HIV  با حضور معاون فرماندار شهرستان و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و همچنین روسا و نمایندگان سایر ادارات ، در سالن پردیس ستاد برگزار گردید .
دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم زشکی مراغه ضمن تقدیر از همکاری ادارات در کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری به مرور اقدامات مختلف صورت گرفته در این زمینه پرداختند . ایشان با بیان تغییر روند انتقال بیماری ایدز در دهه اخیر از طریق انتقال جنسی ، نقش سازمانهای دخیل در این امر را متذکر شد ه و آموزش عمومی را به عنوان یکی از اصول مهم موفقیت در پیشگیری ازبیماری دانستند . 
در ادامه جلسه ، خانم دکتر اسدیان ، مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی به بیان اهداف مهم برنامه استراتژیک پیشگیری و کنترل بیماری ایدز پرداختند و نقش سازمانها را در گسترش آموزش به کارکنان خود و همچنین عموم مردم متذکر شدند . ایشان با اشاره به رابطین سلامت ادارات در انتقال آموزشهای صورت گرفته به سایر کارکنان ، لزوم همکاری تنگاتنگ را در این زمینه خاطر نشان شدند و از همکاری حوزه معاونت بهاشتی در تهیه بسته های آموزشی مد نظر خبر دادند .
سپس حاضران در جلسه به بیان سوالات و دیدگاههای خود پرداخته و خواستار آموزش اقشار مختلف مردم با هدف آگاه سازی در این زمینه شدند . آقای محمودی ، معاون محترم فرمانداربا قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه ، لزوم همکاری کامل تمامی سازمانها و ادارات را در پیشگیری از بیماری ایدز یادآور شدند و خواستار برنامه ریزی و همکاری تمامی ادارات  دراین  زمینه شدند .
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 آبان 1396