تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1396
کد 896

دکتر جنتی در جلسه شورای فنی : پرهیز از موازی کاری و تمرکز بر ارتقاء کیفیت خدمات سلامت از مهمترین اهداف مرکز HMC می باشد .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه شورای فنی با حضور ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاون بهداشتی و همچنین مدیران و مسئولین گروههای کارشناسی ستاد معاونت بهداشتی ، در سالن اجتماعات مرحوم دکتر شادپور برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه شورای فنی با حضور ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاون بهداشتی و همچنین مدیران و مسئولین گروههای کارشناسی ستاد معاونت بهداشتی ، در سالن اجتماعات مرحوم دکتر شادپور برگزار گردید .
در این جلسه دکتر جنتی ضمن قدردانی از ثبت به موقع فعالیتهای حوزه معاونت بهداشت در سامانه برنامه عملیاتی ، تحقق برنامه های اجرایی را گامی بسیار مهم در دستیابی به اهداف کلی حوزه سلامت دانستند . ایشان با تاکید بر دقت در برنامه ریزی های صورت گرفته ، توجه به کیفیت خدمات سلامت را سرلوحه همگان دانسته و بر لزوم هماهنگی بین بخشی و برون بخشی تاکید کردند . 
دکتر جنتی ضمن هشدار درباره بازگشت بیماریهای بازپدید ، آموزش به مردم را در پیشگیری از بسیاری از بیماریها ، به ویژه بیماریهای واگیر به عنوان یک اصل برشمردند و رصد کردن میزان بروز این بیماریها را مورد تاکید قرار دادند .
در ادامه جلسه ، دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اعلام خبر اتمام کار مطالعاتی ایجاد مرکز HMC ، رصد خدمات ارائه شده در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت را از مهمترین اهداف این مرکز برشمردند . دکتر مجتهدی با تاکید بر نظارت هدفمند گروههای کارشناسی از خانه های بهداشت ، تحلیل نتایج پایش ها را از وظایف آموزشگاه بهورزی دانسته و بر مداخله به موقع گروههای کارشناسی در شاخصهای سلامت نامطلوب شدند .
سپس آقای مهندس قاسمی ، مدیر گسترش شبکه به تشریح برنامه های پیش بینی شده مرکز HMC  پرداختند . ایشان مهمترین هدف این مرکز را رصد کامل خدمات سلامت ارائه شده در مراکز بهداشتی برشمردند و توجه به شاخص های سلامت ، هماهنگی با گروههای کارشناسی ستادی ، رعایت اصل محرمانه بودن اطلاعات بیماران را از ویژگیهای این مرکز نام بردند . آقای قاسمی با اشاره به اینکه مطالعه ایجاد مرکز HMC هنوز پایان نیافته ، از حاضران در جلسه خواستند تا نظرات و پیشنهادات خود را جهت تکمیل این مرکز اعلام نمایند .
در ادامه جلسه ، دکتر سلیمانی ، معاون فنی معاونت بهداشتی ، ضمن تحلیل نتایج پایشهای گروههای کارشناسی از خانه های بهداشت در نیمه اول سال 96 ، تحقق 80 درصدی برنامه های پایش را در وضعیت فعلی مطلوب دانستند و خواستار توجه ویژه گروههای کارشناسی به خانه های بهداشت دارای شاخص های سلامت ضعیف شدند .
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 آبان 1396