تاریخ : سه شنبه 2 آبان 1396
کد 881

برگزاری کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان برای بهورزان خانه های بهداشت ، در سالن اجتماعات معاونت درمان،برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان برای بهورزان خانه های بهداشت ،   در سالن اجتماعات معاونت درمان،برگزار گردید.
کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان،در تاریخ 27/7/96 در سالن اجتماعات معاونت درمان ،مطابق تقویم آموزشی برای بهورزان خانه های بهداشت برگزار گردید. در این جلسه ابتدا خانم رفیع نیا(کارشناس سلامت جوانان و مربی آموزش مباحث پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی ) ضمن اشاره به اهمیت و اهداف کارگاه آموزشی ،  در خصوص میزان مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی در سطح کشور و اهمیت گروه سنی جوان مطالبی را ارایه نمودند.
درادامه در خصوص مراقبت پس از تصادف ترافیکی در جوانان بر اساس مدلshep، مطالبشان را ارائه نمودند و در مورد اقدامات هنگام مواجهه با تصادف ، متوقف کردن خونریزی ، نحوه در آوردن کلاه ایمنی از سر موتور سوار مصدوم، توضیحات لازم را مطرح نمودند و ضمن اعلام آمار و وضعیت حوادث ترافیکی در جهان و ایران ،علل و عوامل ایجاد کننده حوادث ، لوازم ایمنی در پیشگیری از حوادث ترافیکی ، قوانین عبور و مرور ، نقش خود مراقبتی در پیشگیری از سوانح و حوادث ، نقش همسالان و اطرافیان ، نحوه رانندگی در شرایط ویژه        ( شب ،باران ،برف ، مه ،کوهستان و ...) نکات لازم در خصوص رانندگی ایمن در سفر مطالبی ارائه نمودند.پیرو این جلسه مقرر شد همکاران شاغل در سیستم بهداشتی کلاسهای آموزشی مشابه برای جوانان تحت پوشش برگزار و گزارش آن را به ستاد معاونت بهداشتی ارسال نمایند.در پایان شرکت کنندگان جلسه در آزمون پایان دوره شرکت کردند.
 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 آبان 1396