تاریخ : شنبه 29 مهر 1396
کد 874

جلسه هماهنگی جهت ارائه خدمات سلامت به دانش آموزان شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ارائه خدمات سلامت به دانش آموزان شهرستان مراغه با همکاری اداره آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ارائه خدمات سلامت  به دانش آموزان شهرستان مراغه  با همکاری اداره آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برگزار گردید .
با توجه به با آغاز سال تحصیلی 97-96  و لزوم هماهنگی و برنامه ریزی کلیات برنامه های سلامت مرتبط با دانش آموزان در تاریخ 23/7/96 ، جلسه هماهنگی با اداره آموزش و پرورش با پیگیری کارشناسان حوزه سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی تشکیل شد. در این جلسه معاون محترم پرورشی آموزش و پرورش،                  آقای یزدانی به بیان نکته نظرات خود در خصوص برنامه های اجرا شده در سال گذشته و پیشنهاداتی جهت بهبود روند اجرا ارائه نمودند .
کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی هم ضمن اعلام عناوین برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از آموزش و پرورش جهت اجرای هر چه بهتر برنامه ها درخواست همکاری داشتند.
عناوین برنامه های مشترک در دست اجرا در سال تحصیلی 97-96 به شرح زیر می باشد:
  1. ادامه برنامه وارنیش تراپی دانش آموزان زیر 12 سال در مدارس در دو مرحله
  2. ارایه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان دارای اختلال زیر 12 سال در مراکز خدمات جامع سلامت و واحدهای دندانپزشکی سیار
  3. اعلام آمادگی جهت برگزاری کلاسهای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و تامین مدرس توسط معاونت بهداشتی
  4. اجرای برنامه تربیت سفیران سلامت در 15 در صد جمعیت دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی و بر اساس کتب مدون وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که توسط معاونت بهداشتی خریداری خواهد شد
  5. اجرای برنامه مدارس مروج سلامت و برنامه ریزی جهت ارتقای وضعیت مدارس 5 ستاره در منطقه
  6. اجرای برنامه حرکات کششی در مدارس ابتدایی
  7. اجرای برنامه هاغی آموزش سلامت در مدارس توسط پرسنل بهداشتی
  8. کنترل عرضه کالاهای آسیب رسان در بوفه مدارس توسط هر دو ارگان
  9. اجرای برنامه استراتژیک پیشگیری از ایدز در نوجوانان و جوانان
  10. کنترل بیماریهای واگیردار در مدارس مانند : بیماری آنفلونزا
 
نظر به اینکه مدارس بعد از خانواده ، مهم ترین کانون جهت آموزش و پرورش ، کسب آگاهی و نگرش مثبت برای اتخاذ رفتار ها و مهارتهای لازم برای داشتن یک زندگی سالم و متعالی هستند. نقش معاونت پرورشی و اولیای محترم مدارس در موفقیت این برنامه ها بسییار مهم و ارزشمند است تا مراقبین سلامت/ بهورزان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت  و خانه های بهداشت بتوانند خدمات تعیین شده را به بهترین شکل عرضه نمایند .
  • نوشته شده
  • در شنبه 29 مهر 1396