تاریخ : يکشنبه 16 مهر 1396
کد 861

کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماریهای قلبی برای تمامی بهورزان خانه های بهداشت برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، به مناسبت هفته قلب ، کارگاه آموزشی برای تمامی بهورزان شاغل در خانه های بهداشت ، در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، به مناسبت هفته قلب ، کارگاه آموزشی برای تمامی بهورزان شاغل در خانه های بهداشت ، در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید .
این کارگاه که با هدف آموزش اهمیت بیماریابی ، مراقبت بیماران قلبی عروقی و بررسی فعالیت فیزیکی در افراد 30 سال و بالاتر بعنوان یکی از عوامل خطر مهم بیماریهای قلبی عروقی در منطقه و در راستای کاهش مرگ و میر زودرس ، کاهش ناتوانی های ناشی از این بیماریها در آموزشگاه بهورزی برای کلیه بهورزان خانه های بهداشت برگزار گردید.
در این جلسه دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده ، ضمن بیان اهمیت بیماریهای غیرواگیر ، ماهیت مزمن ، پیشرونده و ناتوان کننده آنها ، بر اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل این بیماریها و عوامل زمینه ساز آنها در راستای کاهش 25 درصد مرگ و میر ناشی از بیمارهای غیرواگیر تا سال 2025 تاکید نمودند. در ادامه ایشان در جهت افزایش درصد شناسایی بیماران دیابت و فشارخون بالا با انجام ارزیابی و بیماریابی و ارتقا کیفیت خدمات مراقبتی این بیماران را در دستور کارقرار دادند و خواستار اهتمام هر چه بیشتر بهورزان محترم در این زمینه شدند.
سپس خانم دکتر اسدیان ، سرپرست گروه مبارزه با بیماریها ، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در خصوص روز جهانی قلب ، اهمیت بیماریهای قلبی عروقی و نقش آن در ایجاد بار بیماریها و مرگ و میر زودرس ناشی از این بیماریها اشاره نمودند . سپس در مورد اجرایبرنامه ارزیابی خطر سکته های قلبی و مغزی کشنده و غیرکشنده در 10 سال آینده برای افراد 30 سال و بالاتر ، مراقبت افراد با سطح خطر 10 درصد و بیشتر بر اساس آخرین تغییرات دستورالعمل وزارتی اشاره نموده و توضیحات کافی در این زمینه را بیان نمودند. در ادامه گزارشی از آخرین آمار و وضعیت شناسایی بیماران و مراقبت آنها توسط بهورزان به تفکیک خانه بهداشت ارائه نمودند.

سپس خانم رنجبری کارشناس غیرواگیر کلیاتی در مورد بیماریهای قلبی عروقی ، راههای پیشگیری و کنترل این بیماریها ، خطرسنجی ، فعالیت فیزیکی و مراقبت افراد کم تحرک بر اساس سامانه سیب توضیح دادند . سپس در خصوص اقدامات و فعالیتهای بهورزان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بر اساس فرمت ارسالی تاکید نمودند.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 16 مهر 1396