تاریخ : شنبه 24 تير 1396
کد 809

دکتر اسدیان : مسمومیت با سرب را در زنان باردار و کودکان جدی بگیریم .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه بازآموزی بهورزان با محوریت آموزش موضوعات هپاتیت ، غربالگری کم شنوایی نوزادان و اهمیت پیشگیری از مسمومیت با سرب برای تمامی بهورزان خانه های بهداشت ، در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید .
ابتدا خانم دکتر اسدیان  ( سرپرست واحد مبارزه با بیماریها ) ضمن خوشامد گویی به بهورزان خانه های بهداشت  به اهمیت بیماری هپاتیت وغربالگری شنوایی سنجی نوزادان ونظام مراقبت بیماران  مسمومیت با سرب اشاره نمودند.در ادامه جلسه خانم شعبان کارشناس بیماری هپاتیت کلیاتی در مورد این بیماری و نحوه مراقبت ،واکیسناسیون راههای پیشگیری و انتقال آن بحث نمودند. . در مورد غربالگری شنوایی سنجی نوزادان واهمیت غربالگری در اولین روزهای بعد از تولد و نحوه شناسایی، مداخله و تشخیص تا شش ماهگی نوزاد و پیگیری نوزادان توضیحاتی ارائه گردید .آقای طاهری مسئول غربالگری شنوایی سنجی نوزادان در بیمارستان شهید بهشتی مراغه آموزشهای لازم در مورد نحوه غربالگری نوزادان و اهمیت پیگیری نوزادان نیازمند به ارجاع به سطوح بالاتر توسط بهورزان تاکید کردند. 
 خانم دکتر اسدیان در ادامه جلسه ، به ضرورت توجه به مسمومیت با سرب اشاره کرده و تاکید کردند که مسمومیت با سرب را حتما در زنان باردار و کودکان جدی بگیریم و در مورد بیماریابی مسمومیت باسرب به دلیل حساسیت بالای این بیماری در گروه زنان باردار و کودکان زیر پنج سال ،آموزشهای لازم در مورد این بیماری نحوه شناسایی ،ارجاع و مراقبت این بیماری توضیحاتی ارائه گردید 
  • نوشته شده
  • در شنبه 24 تير 1396