تاریخ : چهارشنبه 3 خرداد 1396
کد 774

برگزاری کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان مراغه و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان درآموزشگاه بهورزی،برگزار گردید
کارگاه پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان،در تاریخ 2 /3/ 96 در  آموزشگاه بهورزی ،مطابق تقویم آموزشی برای مراقبین سلامت ، کارشناسان ناظر بر خانه های بهداشتی و مدیران اجرایی مراکز/ پایگاههای جامه سلامت برگزار گردید. در این جلسه ابتدا جناب آقای دکتر مجتهدی ،  معاون محترم بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن اشاره به اهمیت و اهداف کارگاه آموزشی ،  در خصوص میزان مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی در سطح کشور و اهمیت گروه سنی جوان مطالبی را ارایه نمودند.
درادامه جناب آقای دکتر سلیمانی (عضو هیات علمی دانشکده و مسئول فنی محترم مرکز بهداشت ) در خصوص پیشگیری از حوادث ترافیکی در جوانان بر اساس مدلshep، مطالبشان را ارائه نمودند و در مورد آمار و وضعیت حوادث ترافیکی در جهان و ایران ،علل و عوامل ایجاد کننده حوادث ، لوازم ایمنی در پیشگیری از حوادث ترافیکی ، قوانین عبور و مرور ، نقش خود مراقبتی در پیشگیری از سوانح و حوادث ، نقش همسالان و اطرافیان ، نحوه رانندگی در شرایط ویژه ( شب ،باران ،برف ، مه و ...) نکات لازم در خصوص رانندگی ایمن در سفر ،مراقبت پس از تصادف توضیحات لازم را مطرح کردند.
سپس جناب سرهنگ آقای صادق زاده (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه) در خصوص آخرین تغییرات آیین نامه راهنمایی و رانندگی  ، وضعیت شهر مراغه از نظر راهنمایی و رانندگی و وظایف شهرداری مطالبی را ارایه نمودند.
در آخر جلسه سوالات مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی ، توسط جناب سرهنگ صادق زاده پاسخ داده شد .
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 3 خرداد 1396