تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1396
کد 750

به مناسبت هفته سلامت : برگزاری گردهمایی بزرگ کارکنان حوزه سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، گردهمایی بزرگ کارکنان حوزه سلامت با عنوان (( تبیین برنامه ها ، پروژه ها و اولویتهای اساسی معاونت بهداشت در سال 96)) در سالن آمفی تئاتر ولایت در ساختمان پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید .
در ابتدای این گردهمایی ، آقای قاسمی ، مدیرمحترم  گسترش شبکه معاونت بهداشتی ، ضمن خیر مقدم به تمامی مهمانان ، هدف از این گردهمایی را برداشتن گامی در ارتقاء کیفی فرآیندها برای فرد فرد کارکنان حوزه سلامت برشمردند و از اقدامات صورت گرفته موفق در حوزه سلامت که با تلاش تمامی کارکنان محقق شده قدردانی کردند .
سپس جناب آقای دکتر جنتی ، سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت ، تبیین شرح وظایف شفاف برای تک تک پرسنل را خواستار شدند و افزودند : ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در سال 96 جزء اولویتهای اصلی دانشکده در حوزه بهداشت می باشد و کارشناسان ستادی باید با برنامه ریزی های دقیق در دسترسی به این هدف تمام تلاش خود را انجام دهند .
ایشان ضمن اشاره به اجرای برنامه های موفق ، همدلی و اعتقاد قلبی را به عنوان سرمایه های اصلی در تحقق اهداف عالی سلامت برشمردند و از تمامی همکاران حوزه سلامت خواستند تا در سال 96 با پشتکار و عزمی بیش از پیش در انجام وظایف خود کوشا باشند .
در ادامه مراسم ، جناب آقای دکتر مجتهدی ، معاون محترم بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه به تشریح کامل برنامه ها و اولویتهای سال 96 در حوزه بهداشت پرداختند . ایشان حفظ و صیانت از منابع مالی و فیزیکی و انسانی را با هدف کاهش هزینه ها و همچنین استفاده از تولیدات ملی در جهت تحقق شعار مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید - اشتغال به عنوان اولویت نخست حوزه بهداشت معرفی کردند و سپس فرمودند : از مهمترین ویژگیهای کارکنان سلامت نظم پذیری و مسئولیت پذیری می باشد که با تکیه بر این ویژگی انتظار می رود تا در سال 96 کیفیت ارائه خدمات سلامت در حوزه بهداشت افزایش یابد . ایشان ضمن تشریح شیوه اجرای برنامه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر ، مهمترین نتیجه اجرای این برنامه را کاهش بار بیماریهای قلبی عروقی و افزایش امید زندگی برشمردند و در ادامه افزودند برقراری نظام ارجاع ، اجرای برنامه پزشک خانواده شهری ، تقویت برنامه سفیران سلامت ، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان جزء برنامه های اصلی در سال 96 می باشد
ایشان در سطوح مدیریتی ، شفاف سازی شرح وظایف و عدم تمرکز در مدیریت را رمز موفقیت در اجرای بسیاری از برنامه ها برشمرده و خواستار ایفای نقش پررنگ تر مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان ستادی در این زمینه شدند . دکتر مجتهدی در ادامه سخنان خود به اهمیت آمادگی تمامی واحدهای بهداشتی در برابر بلایای طبیعی اشاره کرده و فرمودند : گزارش به موقع حوادث رخ داده در مناطق روستائی ، فعال شدن سریع چارت ics  به عنوان یکی از ویژگیهای اصلی در برنامه پاسخ در برابر بلایا است که باید تمامی همکاران ضمن یادگیری کامل ، با برگزاری تمرینها و مانورها به سطح مطلوب آمادگی برسند .
در ادامه گردهمایی ، فیلم مستند اقدامات معاونت بهداشتی در طرح تحول سلامت که به همت روابط عمومی معاونت بهداشتی تهیه شده بود پخش گردید  و سپس دکتر سلیمانی ، معاون محترم فنی معاونت بهداشتی در جایگاه حضور یافتند و به بیان انتظارات گروههای کارشناسی ستاد معاونت بهداشتی از تمامی پرسنل و کارکنان حوزه سلامت پرداختند . ایشان مهمترین انتظارات گروههای کارشناسی را گامی مهم در شفاف سازی انتظارات و مسئولیتها دانسته و خواستار اجرای دقیق برنامه ها و مشارکت کامل مسئولین مراکز و گروههای کارشناسی در پایش فرایندها شدند .
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 5 ارديبهشت 1396