تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
کد 748

به مناسبت هفته سلامت : برگزاری همایش سفیران سلامت دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با حضور منتخبان دانش آموزی مقاطع راهنمایی و دبیرستانهای شهرستانهای مراغه به عنوان نمایندگان سفیران سلامت ، همایش سفیران سلامت دانش آموزی در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار گردید .
در این همایش که با برنامه ریزی واحد سلامت جوانان ، نوجوانان و مدارس و واحد آموزش سلامت معاونت بهداشتی  در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد  میزبان جناب آقای  دکتر مجتهدی ، معاون محترم بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه  و آقای اسلامی معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه و همچنین جمع پرشور دانش آموزان سفیر سلامت بود .
در  ابتدای مراسم  گروه سرود مدرسه راهنمایی رحمانی با اجرای برنامه سرود آغاز گر مراسم بودند . سپس دکتر مجتهدی با حضور در جایگاه به تبیین نقش سفیران سلامت دانش آموزی پرداختند . ایشان در این مراسم به بیان اهمیت تربیت سفیران سلامت به عنوان پیام رسانان مردمی اشاره کرده و افزودند : امروزه آموزش خود مراقبتی در ارتقاء سلامت به عنوان یک اصل در نظر گرفته می شود و توانمند سازی مردم به عنوان رسالتی اصلی در ارتقاء اهداف سلامت با برنامه ریزی های جامع دست یافتنی است بنابراین تربیت سفیران سلامت گامی مهم در ارتقاء فرهنگ خودمراقبتی مطرح می شود و دانش آموزان سفیر سلامت باید پیامرسان آموزشها و پیامها به خانواده و دوستان خود باشند .
در ادامه مراسم ، جناب آقای اسلامی ، معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه با اشاره به ضرورت آموزش سلامت به مردم فرمودند : دو حق بر مردم به عنوان حقوق اصلی مطرح می باشد که حق اول ، حق دانستن و حق دوم حق دسترسی به نظام سلامت ، حق دانستن با آموزشهای جامع قابل دسترسی است و به عنوان گامی مهم در جهت توانمند سازی مردم در خودمراقبتی باید در نظر گرفته شود . ایشان با تبیین جایگاه دانش آموزان به عنوان سفیران و پیام رسانان سلامت ، آگاهی بخشی به این قشر پرتوان را بسیار مهم ارزیابی کردند .
آقای اسلامی با اشاره به نقش تربیت و پرورش فکری دانش آموزان ، حمایت از استعدادهای درخشان را وظیفه همگان برشمردند و افزودند : رشد علمی کشور و فردایی درخشان وابسته به حمایت همه ما از آینده سازان سرزمینمان است . ایشان دانش آموزان را به آموزش مهارت نه گفتن فراخوانده و توجه به وجود اضطراب و استرس در دانش آموزان و آگاهی بخشی به والدین را جزء اولویتهای مشترک حوزه سلامت و آموزش و پرورش دانستند .
در ادامه مراسیم ، تمامی دانش آموزان به اهداء لوح و ملبس شدن به سفیر سلامت ، به عنوان سفیران سلامت دانش آموزی ملقب شدند و با قرائت سوگندنامه ، متعهد به تلاش در ارتقاء سلامت خود و خانواده و جامعه شدند .
در پایان مراسم به سفیران سلامت دانش آموزی نمونه جوایزی از طرف معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه به رسم یادبود اهدا شد .
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 3 ارديبهشت 1396