تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1396
کد 739

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ((TOT برنامه های دفتر مدیریت خطر بلایا ))برای تمامی مراقبین سلامت و بهورزان خانه های بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه آموزشی با موضوع ((TOT برنامه های دفتر مدیریت خطر بلایا ))برای تمامی مراقبین سلامت و بهورزان خانه های بهداشت در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید .
امروزه وقوع بلایای طبیعی جزء اخبار روزمره به حساب می آید و وقوع سیل ، زلزله ، کولاک های شدید ، گرد و غبار و ... مشکلات سلامت فراوانی را به مردم تحمیل نموده است و این خود دلیلی بسیار مهم بر لزوم حفظ و ارتقاء آمادگی سازمانی در برابر بلایا می باشد . در این راستا ، دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشتی ، با هدف تقویت پرسنل در مقابله با بلایا و آشنائی با شرح وظایف خود و کارکردهای مدیریتی و اختصاصی ،  کارگاه آموزشی  با موضوع ((TOT برنامه های دفتر مدیریت خطر بلایا ))برای تمامی مراقبین سلامت و بهورزان خانه های بهداشت  در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار نمود  .
مهندس مسعودخواه ، کارشناس مسئول دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشتی ، ضمن تشریح برنامه های اجرائی دفتر مدیریت خطر بلایا ، لزوم تسلط کامل بر برنامه EOP  ( پاسخ در برابر بلایا ) را برای تمامی پرسنل بسیار ضروری بر شمردند و هماهنگی و همکاری با سامانه فرماندهی حادثه ، اعلام سریع خبر از خانه های بهداشت، ضرورت ارسال گزارش وقوع حوادث به فرمانده ICS مراکز بهداشتی و معاونت بهداشت را به طور کامل توضیح دادند .
در ادامه کارگاه ، مراقبین سلامت و بهورزان خانه های بهداشت با نحوه اجرای برنامه DART ( ارزیابی آمادگی خانوارها در برابر بلایا ) آشنا شدند ، در این برنامه که به صورت پرسش نامه می باشد ضروریاتی که باید یک خانواده برای آمادگی در برابر بلایا بداند و رعایت نماید مورد ارزیابی قرار می گیرد که از جمله لزوم توجه عملی به ایمنی سازه ای  و غیر سازه ای ، ضرورت داشتن کیف اضطراری برای هر خانواده ، اهمیت داشتن برنامه ارتباطی خانوارها در برابر بلایا مورد ارزیابی و آموزش قرار می گیرد . 
مهندس مسعودخواه ، در ادامه کارگاه آموزشی بر لزوم آشنایی خانواده ها با سامانه های هشدار اولیه به ویژه هشدارهای هواشناسی اشاره کردند و از تمامی بهورزان و مراقبین سلامت خواستند تا با آموزش به خانواده ها در مورد توجه ویژه به هشدارهای هواشناسی ، از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها و یا نقاط پرخطر خودداری نمایند .
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 29 فروردين 1396