تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
کد 706

در دومین جلسه کمیته سل مطرح شد : تقویت اجرای برنامه DOTS ( درمان بیماران سل ) در شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دومین جلسه کمیته سل با هدف بررسی وضعیت بیماریابی و مراقبت بیماری سل در شهرستان مراغه در محل سالن جلسات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور اعضای کمیته برگزار گردید.
در ابتدای جلسه آقای رحمانی مبارزه با بیماریهای واگیر گزارشی از آخرین آمار و وضعیت بروز بیماری و عملکرد شهرستان در خصوص بیماریابی سل ارائه دادند و ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت بهداشتی در خصوص کنترل و مراقبت این بیماری ، چالشها و مشکلات موجود در اجرای برنامه را ذکر و در نهایت پیشنهاداتی جهت رفع  این مشکلات مطرح نمودند.
در ادامه توسط اعضای کمیته در خصوص راهکارهای افزایش بیماریابی و مشکلات موجود در اجرای درست برنامه مراقبتی این بیماری در شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
1. از اهم مصوبات این کمیته عبارتست از :
1. پیگیری و تداوم برنامه بیماریابی فعال در مراکز تجمعی شهرستان در سال 96
2. افزایش حساسیت همکاران در بخش خصوصی و دولتی و تشدید اطلاع رسانی در خصوص بیماری سل در تمام سطوح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی و خصوصی جهت افزایش سطح بیماریابی شهرستان
3. تقویت برنامه DOTS در شهرستان با افزایش نظارت فنی بر مراکز و خانه های بهداشت دارای بیمار مسلول و افزایش آموزش همکاران و پیگیری بیماران 
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 اسفند 1395