تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1395
کد 668

جشنواره بزرگ ترویج غذای سالم با مشارکت داوطلبین سلامت شهرستان مراغه برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با مشارکت صمیمانه و فعال داوطلبین سلامت شهرستان مراغه و با میزبانی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه جشنواره بزرگ ترویج غذای سالم در تالار لاله برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، با مشارکت صمیمانه و فعال داوطلبین سلامت شهرستان مراغه و با میزبانی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ، جشنواره بزرگ ترویج غذای سالم در تالار لاله برگزار گردید .
این جشنواره که به همت مراقبین سلامت مرکز جامع سلامت شماره 2 شهرک و با مشارکت فعال داوطلبین سلامت شهرستان مراغه برگزار شده بود با به نمایش گذاشتن غذاهای سالم و بومی شهرستان ، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت . 
در حاشیه این جشنواره سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه ، آقای دکتر جنتی به همراه معاون محترم بهداشتی ، آقای دکتر مجتهدی نیز جزء بازدید کنندگان جشنواره بودند . دکتر جنتی ضمن قدردانی از مجریان این جشنواره و شرکت کنندگان آن ، در سخنرانی خود ، بر لزوم تغییر سبک زندگی ناسالم مردم تاکید کردند و افزودند : ریشه بسیاری از بیماریهای غیر واگیر مانند سکته های قلبی ،بیماری فشار خون ، دیابت و ... عدم تحرک کافی و استفاده از غذاهای ناسالم و پرچرب است . ایشان برگزاری چنین جشنواره هایی را بسیار موثر برشمرده و خواستار تداوم چنین فعالیتهایی در تمامی حوزه های دانشکده شدند .
دکتر مجتهدی ، معاون محترم بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، در مصاحبه با رادیوشهر مراغه ، ضمن تشریح اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی در حوزه معاونت بهداشت افزودند که در دو هفته اخیر ، این سومین جشنواره ترویج غذای سالم می باشد که دو جشنواره قبلی در روستای حاجی کرد و با همت بهورزان و مربی خانه های بهداشت  و جشنواره دوم در مدارس شهرستان مراغه برگزار شده بود .ایشان ضمن قدردانی از دبیر جشنواره ، خانم معمار و سایر همکاران پرتلاش در عرصه سلامت ، برگزاری جشنواره را یکی از شیوه های تاثیرگذار آموزش مردم برشمرده و شیوع بالای بیماریهای غیر واگیر در جامعه را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های سلامت جامعه برشمردند . ایشان با اشاره به اجرای برنامه ایراپن در شهرستان مراغه به عنوان یکی از اقدامات حیاتی در شناسایی به موقع ، مراقبت و درمان بیماران ، خواستار همکاری مردم با مراکز و پایگاههای جامع سلامت در شهر و حاشیه شهر و همچنین خانه های بهداشت در روستاها شدند و تلاش همکاران سلامت را در راستای ارتقاء سلامت مردم بسیار بزرگ برشمردند .


  • نوشته شده
  • در دوشنبه 25 بهمن 1395