تاریخ : شنبه 23 بهمن 1395
کد 665

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بهداشت فردی و سلامت در ورزش برای بانوان کوهنورد شهرستان مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کلاس آموزشی با موضوع اهمیت بهداشت فردی و سلامت در ورزش برای بانوان کوهنورد شهرستان مراغه در سالن اجتماعات پردیس دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کلاس آموزشی با موضوع اهمیت بهداشت فردی و سلامت در ورزش برای بانوان کوهنورد شهرستان مراغه برگزار گردید .
این جلسه آموزشی که به درخواست اداره تربیت بدنی شهرستان مراغه و با هدف آموزش بانوان ورزشکار با اهمیت رعایت بهداشت فردی در زمان ورزش و کوهنوردی و آشنایی با موضوعات سلامت در ورزش برگزار شده بود در ابتدا با آموزش اهمیت رعایت نکات لازم در ورزشکاران بیمار دارای مشکل قلبی و اهمیت کنترل بیماری در زمان صعود به کوه تویسط کارشناس پیشگیری از بیماریهای آموزش داده شد . سپس خانم وصولی کارشناس سلامت روان ، با موضوع اهمیت ورزش و سلامت روان مباحث خود را مطرح کردند . ایشان ضمن توصیف افزایش اراده در ورزشکاران ، ورزش را عامل مهمی در افزایش اعتماد به نفس دانستند .
در ادامه خانم اسکندری ، کارشناس مسئول گروه بهبود تغذیه ، ضمن معرفی گروههای غذائی ، پرهیز از مصرف زیاد چربی ، عوارض مصرف بالای نمک ، رژیم غذائی حاوی میوه و سبزیجات و مصرف کم قند و شکر را در حفظ سلامت مردم  بسیار مهم دانستند .
سپس کارشناسان سلامت خانواده ضمن تشریح مشکلات بهداشت فردی بانوان در هنگام عادات ماهیانه ، نحوه رعایت بهداشت فردی را در بانوان کوهنورد آموزش داده و انجام معاینات خودآزمایی پستان ، آزمایش دوره ای پاپ اسمیر را در تشخیص و درمان زود هنگام سرطانها بسیار حیاتی برشمردند .
  • نوشته شده
  • در شنبه 23 بهمن 1395