تاریخ : سه شنبه 5 بهمن 1395
کد 644

کارفرمایان و روسای ادارات شهرستان مراغه درباره اصول ایمنی در محیط کار و حفظ سلامت کارگران آموزش دیدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه آموزشی بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور جمعی از کارفرمایان صنایع و مدیران ادارات شهرستان در سالن آمفی تئاتر معاونت درمان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه آموزشی بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور جمعی از کارفرمایان صنایع و مدیران ادارات شهرستان در
سالن آمفی تئاتر معاونت درمان برگزار گردید.
در راستای ارتقاء دانش بهداشت حرفه ای در سطح جامعه برنامه آموزشی با حضور جمعی از کارفرمایان صنایع ، مدیران ادارات شهرستان و کارشناسان و بازرسان بهداشت حرفه ای ،برگزار گردید.
در این برنامه آقای دکتر سلیمانی معاونت فنی معاونت بهداشتی پس از خیرمقدم به مدعوین ، مقدماتی درخصوص مسائل و مشکلات سلامتی و ایمنی کارگران – بعنوان قشر مولد جامعه - ارائه نموده و با استناد به آمارهای رسمی سازمانهای بین المللی مباحث اجتماعی و انسانی و همچنین ضرر و زیانهای اقتصادی مربوط به عدم رعایت یا عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشت کار توضیحاتی ارائه نمودند.
در ادامه آقای دکتر چنگیزی - پزشک دوره دیده طب کار - مطالبی درخصوص لزوم انجام معاینات سلامت شغلی، قوانین و مقررات مربوطه و برخی بیماریهای شغلی از جمله بیماریهای ریوی ناشی از کار توضیحات مبسوطی ارائه نموده و از تجربیات چندین ساله خود از معاینات سلامت شغلی در صنایع بیان نمودند.
سپس آقای دکتر نصری درخصوص سرطانهای شغلی ، صنایع و مشاغل دارای عوامل سرطانزا و راههای تشخیص و کنترل این بیماریها مطالبی بیان نمودند.
ارگونومی و اصول مربوط به آن در صنایع و مشاغل مختلف ، اصلاح و بهینه سازی روشهای کاری ، ابزار و تجهیزات محیط کار موضوع دیگری بود که توسط آقای مهندس جعفری کارشناس بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت مطرح گردید.
باتوجه به هفته سرطان خانم دکتر باهمت از طرف گروه مبارزه با بیماریها مطالبی درخصوص عوامل مستعدکننده بروز سرطان و راههای پیشگیری آن با اصلاح سبک زندگی و دوری از عوامل سرطانزا مانند دخانیات ، مطالبی ارائه نمودند

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 5 بهمن 1395