تاریخ : شنبه 2 بهمن 1395
کد 629

برگزاری جلسه هماهنگی پویش ملی سرطان در معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، بافرارسیدن روز جهانی سرطان در 15 بهمن ماه جلسه پویش ملی سرطان جهت هماهنگی بین واحد های مختلف ستاد معاونت بهداشتی تشکیل یافت .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، بافرارسیدن روز جهانی سرطان در 15 بهمن ماه جلسه پویش  ملی سرطان  جهت هماهنگی بین واحد های مختلف ستاد معاونت بهداشتی تشکیل یافت .
در ابتدای جلسه آقای دکتر سلیمانی معاون فنی معاونت بهداشتی در خصوص فرارسیدن روزجهانی سرطان ، اهمیت سرطان ، نقش آن در ایجاد بار بیماریها ومرگ ومیر ناشی از سرطان سخنانی ایراد نمودند .سپس به همکاری گروه های مختلف در این برنامه اشاره نمودند . سپس خانم دکتر اسدیان سرپرست گروه پیشگیری ومبارزه با بیماریها در خصوص اقدامات وفعالیتهای گروه های مختلف در طی این هفته تاکید نمودند .
اقدامات گروه های مختلف به شرح ذیل می باشد :
گروه پیشگیری ومبارزه با بیماریها :
تهیه و نصب بنر ،استند،پمفلت
اجرای برنامه رادیویی در 10 بهمن ماه
ارسال پیام های بهداشتی در خصوص سرطان به رادیو
درج شعار سرطان در سربرگ نامه های اداری
ارسال مطلب در خصوص سرطان به روزنامه
شرکت در جلسه رابطین فعال مراکز بهداشتی درمانی و آموزش و پرورش
تشکیل جلسه برای مراقبی سلامت و ماماهای تیم سلامت در تاریخ 7و6 بهمن ماه
هماهنگی با انجمن بیماران سرطانی جهت آموزش خانواده های بیماران
مستند سازی و جمع آوری اطلاعات واحدهای کارشناسی
ارسال پیام های بهداشتی جهت درج در سایت مراغه نیوز ،دانشکده ،تلگرام و.... از جمله اقدامات این واحد در طی هفته سرطان خواهد بود
واحد سلامت محیط وکار : تشکیل جلسه آموزشی برای کارفرمایان کارخانجات ودعوت از نماینده گروه بیماریها برای آموزش سرطان
تهیه و توزیع پمفلیت و CD دخانیات به گروههای هدف جوانان،نوجوان ومدارس و حذف و جمع آوری تنباکوهای معطر، قلیان ها و قفسه های سیگار از فروشگاهها در طی هفته سرطان از جمله اقدامات این گروه در طی این هفته خواهد بود .
واحد آموزش وارتقای سلامت : دعوت از گروه بیماریها جهت شرکت در جلسه آموزشی سرطان برای کلیه مدیران ومعاونان ودبیران شهرستان و بسیج اطلاع رسانی عمومی از جمله اقدامات این واحد خواهد بود
واحد سلامت روان واعتیاد : برگزاری مسابقه ورزشی در بین دانشجویان و............
واحد تغذیه : تهیه وتوزیع پیام های بهداشتی در خصوص تغذیه وسرطان برای عموم مردم وهماهنگی جهت آموزش سبزی کاری در آپارتمان به مراقبین سلامت و ماماهای تیم سلامت در جلسه 7و6 بهمن ماه از جمله اقدامات این واحد در طی این هفته خواهد بود .

  • نوشته شده
  • در شنبه 2 بهمن 1395