تاریخ : چهارشنبه 22 دي 1395
کد 613

اجرای برنامه رادیوئی با موضوع تحرک و فعالیت بدنی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه رادیویی با موضوع اهمیت تحرک و فعالیت بدنی در سلامت جوانان و نوجوانان با همکاری رادیوشهر مراغه اجرا گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، برنامه رادیویی با موضوع  اهمیت تحرک و فعالیت بدنی  در سلامت جوانان و نوجوانان با همکاری رادیوشهر مراغه اجرا گردید .
امروزه شیوه زندگی بیشتر مردم به دلایل متعددی به سمت کم تحرکی و بی تحرکی پیش می رود . پیشرفت های تکنولوژی باعث شده ، انجام بسیاری از فعالیت ها که قبلا با انرژی بدن انجام می شد به وسیله ماشین انجام صورت می گیرد.فعالیت بدنی منظم و آمادگی جسمانی خوب می تواند باعث ارتقای سلامت شود ، به پییشگیری از بیماریها کمک کند یا بخشی از درمان بیماریها باشد. این سه جنبه راههای اصلی تاثیر ورزش و فعالیت بدنی منظم روی سلامت و عافیت هستند.به همین منظور و بر اساس هماهنگی قبلی توسط کارشناسان گروه سلامت نوجوانان و مدارس با رادیو شهر مراغه ، در تاریخ 19/10/95 برنامه رادیویی با موضوع "تحرک و فعالیت بدنی"توسط خانم رفیع نیا ، کارشناس حوزه معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در برنامه یاد شده ،خانم رفیع نیا ضمن اشاره به تاثیر ورزش بر سلامت و پیشگیری از بیماری ها و ناتوانی ها ، به بیماری های ناشی از کم تحرکی و عوامل خطر بیماریهای ناشی از کم تحرکی اشاره نمودند و سپسبه نقش ورزش در پیشگیری از بروز برخی سرطانها پرداختند و در ادامه در مورد هرم فعالیت جسمانی ـ تعریف چهار سطوح هرم و ویژگی های هر سطوح ـ انجام فعالیت های بدنی روزانه ـ لباس و کفش مناسب برای فعالیت بدنی ـ سن شروع انواع ورزش از زمان کودکی و نوجوانی ـ توضیحات لازم را ارائه نمودند.امیدواریمبا تحرک و فعالیت بدنی منظم در بهبود کیفیت زندگی و به سمت زندگی پربار و مفید گام برداریم.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 22 دي 1395