تاریخ : يکشنبه 19 دي 1395
کد 612

دکتر جنتی در جلسه کمیته جامعه ایمن : ساختن یک جامعه ایمن یک وظیفه ملی و نیازمند کار گروهی تمام نهاد ها و ارگانها است .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی کمیته جامعه ایمن در سال 95 شهرستان مراغه با هدف بررسی علل مرگ میر ناشی از حوادث و سوانج و بررسی راهکارهای پیشگیری و کاهش تعداد مرگهای ناشی از آن در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه هماهنگی کمیته جامعه ایمن در  سال 95 شهرستان مراغه با هدف بررسی علل مرگ میر ناشی از حوادث و سوانج و بررسی راهکارهای پیشگیری و کاهش تعداد مرگهای ناشی از آن در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید .
ابتدا جناب آقای دکترسلیمانی (معاون فنی معاونت بهداشتی) ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان محترم به اهمیت برگزاری کمیته جامعه ایمن اشاره کردند واز حضور وهمکاری ادارات عضو کمیته ایمن تشکر نمودند.
درادامه جلسه سرکار خانم دکتر اسدیان (سرپرست واحد مبارزه با بیماریها) به آمارهای سوانح و حوادث درجهان ، ایران و مراغه پرداختند و ابرازداشتند که در سطح جهان سوانح و حوادث سومین علت مرگ و میر می باشد . اما درکشور ما پس از بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان سوانح و حوادث در جایگاه سوم قرار دارد. بنابر این اهمیت تشکیل کمیته ایمن را ضروری دانسته و وظایف هریک ازادارات را درپیشبرد اهداف جامعه ایمن برشمردند
جناب سرهنگ صادق زاده (فرماندهی محترم راهنمایی و رانندگی) آماری از کشته شدگان و مصدومین شهرستان در حوادث ترافیکی ارائه نمودند. و بحث فرهنگ سازی را یکی از راهکارهای بسیار مهم درایجاد جامعه ایمن برشمردند.
جناب آقای دکتر جنتی (ریاست دانشکده) از همدلی بدست آمده در بین سازمانهای دخیل درکمیته جامعه ایمن ابراز خرسندی کردند و ساختن یک جامعه ایمن را به عنوان یک وظیفه ملی و نیازمند کار گروهی دانستند و فرمودند برای رسیدن به یک جامعه ایمن ، پیشگیری و فرهنگ سازی بسیار مهم بوده ولی کافی نمی باشد و می بایست زیرساخت های لازم در این زمینه باید انجام گیرد.
در ادامه جناب آقای دکترمجتهدی ازحضار خواستند که توجهشان را برای کاهش همه سوانح و حوادث جلب کنند و یکی از معضلات اصلی در ایجاد جامعه ایمن در این شهرستان را مشکلات فرهنگی وعدم مراجعه بیشتر صدمه دیدگان به مراکزبهداشتی ودرمانی و درنهایت عدم ثبت موارد بیشتری از سوانح و حوادث وعدم وجود آمار کلی از تمام مصد ومین برشمردند.
در ادامه همه نمایندگان محترم ادارات عضو کمیته ایمن به مشکلات و معضلات عوامل بروز حوادث در حیطه خودشان اشاره نموده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه نمودند.
در پایان جناب آقای محمودی (معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری) اظهار داشتندکه سوانح وحوادث درشورای سلامت و امنیت غذایی قبلا مطرح شده است وبه علت نواقصات موجود درآمارکلی از میزان سوانح و حوادث همه ادارات راموظف به استخراج آمار سوانح و حوادث در حیطه مسئولیت خود دانستند واشاره نمودند این امار در طی هفته آینده به معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ارسال گردد .

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 19 دي 1395