تاریخ : پنجشنبه 9 دي 1395
کد 606

در سال تحصیلی جدید ، 11000دانش آموز مراغه ای از نظر وضعیت سلامت ارزیابی و معاینه شده اند .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، تمامی دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، اول ابتدایی ، چهارم و هفتم درسال تحصیلی 96-95 توسط مراقبین سلامت شاغل در مراکز جامع سلامت و پایگاههای سلامت در مناطق شهری و بهورزان خانه های بهداشت در مناطق روستائی مورد معاینه قرار گیرند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، تمامی دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، اول ابتدایی ، چهارم و هفتم درسال تحصیلی 96-95  توسط مراقبین سلامت شاغل در مراکز جامع سلامت و پایگاههای سلامت در مناطق شهری و بهورزان  خانه های بهداشت  در مناطق روستائی مورد معاینه قرار گیرند.
خانم سلطانی ، کارشناس مسئول واحد سلامت جوان ، نوجوان و مدارس معاونت بهداشتی ضمن اعلام این خبر افزود که مراقبت دانش آموزان با توجه به اهمیتی که دارد بطور کاملا جدی در تمامی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت  و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه اجرا می شود و در سال جاری حدود 11000دانش آموز مناطق شهری و روستائی شهرستان مراغه ارزیابی و معاینه شده اند . 
ایشان ضمن تشریح نحوه اجرای برنامه  افزودند که بسیاری از والدین از اختلال کودک خود آگاهی ندارند ویا حتی سعی می کنند اختلالات و بیماریهای شناسائی شده در فرزندان خود را جدی نگرفته و حتی کتمان کنند و این وضعیت باعث تاخیر در درمان کودک شده و حتی باعث بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد شد. خانم سلطانی بیشترین مشکل دانش آموزان را در شهرستان مراغه پوسیدگی دندان برشمردند و همچنین نسبت به بروز چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان به والدین هشدار دادند تا نسبت به توجه به این مسئله و افزایش فعالیت فیزیکی کودکان خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند .
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 9 دي 1395