تاریخ : پنجشنبه 11 آذر 1395
کد 556

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری از ایدز برای تمامی پرسنل مراکز ترک اعتیاد شهرستان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوع بیماری ایدز و راههای پیشگیری به پزشکان ، پرستاران و کارشناس مشاور مراکز ترک اعتیاد خصوصی شهرستان برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه آموزشی با موضوع  بیماری ایدز  و راههای پیشگیری به پزشکان ، پرستاران و کارشناس مشاور مراکز ترک اعتیاد خصوصی شهرستان برگزار گردید .
جلسه آموزشی وتوجیهی بیماری ایدز به پزشکان ، پرستاران و کارشناس مشاور مراکز ترک اعتیاد خصوصی به تعداد18 نفر شرکت کننده و با حضور جناب آقای دکتر سلیمانی معاون فنی معاونت بهداشتی و سرکار خانم دکتر اسدیان سرپرست واحد بیماریها و جناب آقای دکتر نصیر وش سرپرست مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری و آقای رفیعی کارشناس برنامه ایدز در مورخه 06/09/95 در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تشکیل گردید.
ابتدا سرکار خانم دکتر اسدیان با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری ایدز در جهان و ایران و مراغه ، به چالش های پیشرو در کنترل بیماری ایدز تاکید نمودند . و شعار 90.90.90 سازمان جهانی بهداشت تا سال 2020 جهت کنترل بیماری ایدز را تفسیر نموده و به اهمیت مشاوره ، آموزش و بیماریابی این مراکز به منظور نیل به اهداف فوق یعنی شناسائی سریع ودرمان به موقع بیماران تاکید نمودند.
در ادامه برنامه جناب آقای دکتر نصیر وش ( سرپرست مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری) به معرفی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری دانشکده علوم پزشکی مراغه پرداخته و نحوه پروفلاکسی (PEP) در بیماری هپاتیت ب و سی و ایدز را طور کامل توضیح دادند.
در آخر جلسه آقای یداله رفیعی کارشناس برنامه ایدز به اهمیت مشاوره صحیح توسط مشاوران این مراکز در شناسائی افراد پرخطر و انجام آزمایش تست سریع در این افراد تاکید نمودند. و بعد به صورت شفاهی و عملی نحوه صحیح انجام سریع ( Rapid Test)را به شرکت کنندگان آموزش دادند .

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 11 آذر 1395