تاریخ : يکشنبه 7 آذر 1395
کد 543

برگزاری جلسه کمیته بیماری کم کاری تیرویید نوزادان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه کمیته بیماری کم کاری تیرویید نوزادان با هدف بررسی وضعیت بیماریابی و مراقبت بیماری هیپوتیرویید در شهرستان مراغه در محل سالن مرکز بهداشت مراغه با حضور اعضای کمیته برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، جلسه  کمیته بیماری کم کاری تیرویید نوزادان با هدف بررسی وضعیت بیماریابی و مراقبت بیماری هیپوتیرویید در شهرستان مراغه در محل سالن مرکز بهداشت  مراغه  با حضور اعضای کمیته برگزار گردید.
 در ابتدای جلسه خانم دکتر اسدیان مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها گزارشی از آخرین آمار و وضعیت بروز بیماری هیپوتیروییدی و عملکرد شهرستان در خصوص غربالگری نوزادان ارائه دادند و ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت بهداشتی در خصوص کنترل و مراقبت این بیماری (آموزش مادران در دوران بارداری و ترخیص مادراز بیمارستان ، برنامه ریزی برای غربالگری در همه نوزادان در 3 – 5 روزگی..) چالشها و مشکلات موجود در اجرای برنامه( بیشتر بودن میزان بروز شهرستان از میزان بروز کشوری ، پایین بودن ید ادراری دانش آموزان در سال 1393 ، انجام آزمایش تایید تشخیص دو روز در هفته و ....) را ذکر و در نهایت پیشنهاداتی جهت رفع این مشکلات مطرح نمودند.
سپس دکتر مجتهدی معاون بهداشتی دانشگاه نیز در خصوص دستور کار جلسه و اهمیت بیماری هیپوتیروییدی سخنانی را بیان کرد و افزود : کمبود ید در نمکهای یددار ، عدم استفاده و نگهداری صحیح نمک یددار توسط مردم و... در بروز بیماری هیپوتیرویید دخیل می باشد .
در ادامه توسط اعضای کمیته در خصوص راهکارهای شروع درمان نوزادان مبتلا در حداقل بازه زمانی زیر 28 روز و مشکلات موجود در اجرای درست برنامه مراقبتی این بیماری در شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 7 آذر 1395