تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1395
کد 505

برگزاری کارگاه تدوین EOP برای تمامی پزشکان شاغل در حوزه معاونت بهداشت و کارشناسان ستادی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه تدوین EOP ( برنامه پاسخ در بلایا) برای تمامی پزشکان شاغل در حوزه معاونت بهداشت و همچنین کارشناسان ستادی آن معاونت به صورت کد دار در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کارگاه تدوین EOP  ( برنامه پاسخ در بلایا) برای تمامی پزشکان شاغل در حوزه معاونت بهداشت و همچنین کارشناسان ستادی آن معاونت به صورت کد دار در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی برگزار گردید.
این کارگاه که با برنامه ریزی دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشتی و با هدئف ارتقاء آمادگی تمامی واحدهای بهداشتی در پاسخ برنامه ریزی شده و اصولی در بلایا برگزار گردید به تشریح نحوه برنامه ریزی در بلایا و طراحی چارت فرماندهی حادثه ( ICS) مراکز بهداشتی پرداخته  و نحوه ارتباط بین اعضای سامانه و همچنین تبیین شرح وظایف افراد در زمان بحران ، آموزش داده شد.
مهندس مسعودخواه ، کارشناس مسئول دفتر مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشتی با اشاره رتبه بلاخیزی  بودن ایران در جهان که رقم 10 می باشد بر لزوم آمادگی قبل از وقوع تمامی واحدهای بهداشتی اشاره کرده و هدف اصلی از برگزاری کارگاه EOP  را ایجاد ساختار منظم و سیستمیک پاسخ در تمامی واحدهای بهداشتی برشمردند و خاطر نشان کردند که نجربه بلایای گذشته مانند زلزله بم و آذربایجان به عنوان درس آموخته ای مهم نشان می دهد که تنها راه مقابله با بلایا و بحرانها پذیرش آن و باور بر داشتن آمادگی اصولی و برنامه ریزی شده در برابر آن است.
لازم به ذکر است که این کارگاه برای تمامی مراقبین سلامت و کارشناسان ناظر خانه های بهداشت در هفته قبل برگزار شده بود و در برنامه ریزی صورت گرفته تمامی بهورزان و کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه ، تا پایان هفته جاری آموزشهای لازم را خواهند گذراند .
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 آبان 1395