تاریخ : پنجشنبه 22 مهر 1395
کد 455

برگزاری دوره آموزشی بیماری سل برای پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی و مراقبین سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دوره آموزشي و بازآموزي بیماری سل برای پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی و مراقبین سلامت مطابق تقويم آموزشي ضمن خدمت كاركنان در سال جاري جهت مرور و يادآوري بیماری سل براي كليه همكاران مذکور به تعداد 33 نفر پزشک و 43 نفر مراقب سلامت در محل سالن كنفرانس آموزشگاه بهورزی شهرستان مراغه برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دوره آموزشي و بازآموزي بیماری سل برای پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی و مراقبین سلامت  مطابق تقويم آموزشي ضمن خدمت كاركنان در سال جاري جهت مرور و يادآوري بیماری سل براي كليه همكاران مذکور به تعداد 33 نفر پزشک و 43 نفر مراقب سلامت در محل سالن كنفرانس آموزشگاه بهورزی شهرستان مراغه برگزار گرديد.
در ابتداي این جلسات در هر روز در تایم اول (جلسه پزشکان) ، ابتدا خانم دکتر اسدیان ضمن بيان اهداف جلسه ، با ارائه گزارشی از وضعیت بیماریابی سل در شهرستان مراغه و مقایسه آن با شاخص های استاندارد کشوری، با توجه به پایین بودن میزان بیماریابی شهرستان بر لزوم افزایش حساسیت بیماران و افزایش بیماریابی سل در جمعیت تحت پوشش بویژه در گروههای پرخطر تاکید کردند.
در ادامه خانم دكتر خدمتی پزشک هماهنگ کننده سل شهرستان مراغه، بطور کامل در خصوص بیماریابی، مراقبت و درمان بیماری سل مطابق دستورالعمل کشوری توضیح داده و بر لزوم مراقبت درست بیماران و اجرای صحیح برنامه DOTS در شهرستان تاکید کردند.
سپس در تایم دوم آقای رحمانی کارشناس هماهنگ کننده سل شهرستان در جلسه مراقبین سلامت، ضمن مرور مباحث علمی بیماری سل برای مراقبین سلامت و با ارائه گزارشی از عملکرد بیماریابی مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص سل، بر تشدید بیماریابی ،افزایش کیفیت نمونه های خلط ارسالی و مراقبت کامل و درست بیماران مسلول تاکید کردند

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 22 مهر 1395