تاریخ : سه شنبه 9 شهريور 1395
کد 426

سومین جلسه کمیته راهبردی سالمندان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت ، سومین جلسه کمیته راهبردی سالمندان با حضور سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین محترم بهداشت ، درمان ، غذا و دارو و همچنین روسای ادارات شهرستان مراغه تشکیل گردید .
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت ، سومین جلسه  کمیته راهبردی سالمندان با حضور سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه و معاونین محترم بهداشت ، درمان ،  غذا و دارو  و  همچنین روسای ادارات شهرستان مراغه تشکیل گردید .
در ابتدای جلسه ، آقای دکتر مجتهدی ، معاون محترم بهداشت دانشکده با خوش آمد گوئی به حاضران آغاز گر جلسه بودند سپس خانم دکتر شتائی ، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده به بررسی مصوبات جلسات قبل پرداخته و ضمن اشاره به روند رو به رشد افزایش جمعیت سالمندان در آینده ای نه چندان دور ، جمعیت کنونی سالمندان شهرستان مراغه را 9.37% بیان کرده و به توضیح درباره تغییر الگوی شیوع بیماریهای غیر واگیر و در معرض خطر بودن گروه سالمندان پرداختند .
سپس خانم دکتر شتائی به بیان عملکرد حوزه معاونت بهداشت در شهرستان مراغه با ارائه دو خدمت با عناوین شیوه زندگی سالم و مراقبت های اداغام یافته سالمندان اشاره کرده و خواستار اقدام عملی اعضای کمیته در ارائه پیشنهادات و انجام مسئولیتهای محوله شدند .
در ادامه جلسه ، سخنران بعدی آقای دکتر جنتی ، سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه بودند که ضمن تشکر از همکاران حوزه بهداشت ، به باورپذیری همگان در اینکه روزی همه در گروه سالمندان قرار خواهند گرفت اشاره کرده و خواستار افزایش امکانات رفاهی سالمندان در محیط و متن جامعه شدند ، ایشان افزایش امید به زندگی را ثمره تلاش های صورت گرفته در ارتقاء خدمات بهداشتی بر شمرده و افزودند با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمندی در آینده ای نه چندان دور و وجود پدیده تک فرزندی در جامعه ، ما شاهد وجود سالمندانی خواهیم بود که به تنهائی زندگی می کنند و باید برنامه ریزی لازم در جهت مراقبت از سالمندان تنهای جامعه نیز مد نظر قرار گیرد .
در تداوم جلسه ، اعضای کمیته به بیان دیدگاههای خود پرداخته و خواستار حمایت از سازمانهای NGO ، ارائه خدمات آسان به سالمندان ، حمایت ادارات از بازنشستگان ، انجام معاینات پزشکی و خدمات بهداشتی و پرستاری و آموزشی شدند .
سپس آقای دکتر مجتهدی ضمن تشکر از حضور فعال اعضای کمیته راهبردی سالمندان ، خواستار ارائه پیشنهادات عملی و برنامه ریزی های روسای ادارات شهرستان مراغه شده و به توضیح خدمات مختلف سلامت ارائه شده در حوزه بهداشت  از جمله مراقبتهای سالمندان ، برنامه ایراپن( غربالگری بیماریهای غیر واگیر ) برنامه های آموزشی ارائه شده به سالمندان پرداخته و آمادگی خود را در همکاری با سایر سازمانها و ادارات اعلام نمودند 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 9 شهريور 1395