تاریخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395
کد 315

اولین کمیته التور در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار گردید

سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : سلامت مردم باید خط قرمز همه سازمانها و واحد ها باشد و همه باید با هم تلاش نمایند تا نقش خود را در تامین سلامت مردم ایفا نمایند
سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : سلامت مردم  باید خط قرمز همه سازمانها و واحد ها باشد و همه باید با هم تلاش نمایند تا نقش خود را در تامین سلامت مردم ایفا نمایند
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، اولین کمیته پیشگیری از التور در سالن پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه و با حضور سرپرست محترم دانشکده و معاونین محترم بهداشت ، درمان و آموزش و درمان و همچنین با مشارکت روسا و یا نمایندگان سایر ادارات شهرستان مراغه برگزار گردید .
در این جلسه ، در ابتدا ، جناب آقای مهندس رحمانی ، کارشناس بیمارهای واگیر ستاد معاونت بهداشتی به تشریح بیماری التور در جهان و ایران و وضعیت بیماری در سالهای گذشته در شهرستان مراغه پرداخته و  به نقاط پرخطر بهداشتی در شهرستان اشاره کرده و اضافه کردند که با همکاری بین بخشی به خصوص اداره آب و فاضلاب  و شهرداری مراغه می توان از شیوع بیماری در سطح شهر و وستا پیشگیری کرد و رسیدگی به وضعیت فاضلابها ، آب های آشامیدنی ، نحوه آبیاری سبزیجات از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
در ادامه جلسه روسای ادارات و نمایندگان آنها به بیان دیدگاهها ی خود پرداخته و به همکاری های بین بخشی در پیشگیری از بیماریهای واگیر نظیر التور تاکید کردند .
در ادامه جلسه ، جناب آقای دکتر مجتهدی معاون محترم بهداشتی  در پیشگیری از بیماری به نقش قانونی ادارات و سازمانها اشاره کرده و لزوم  پایبندی به شرح وظایف هر سازمان را در بحث تعیین شرح وظایف مورد تاکید قرار داده و خواستار همکاری و مشارکت جدی و عملی تمامی سازمانها در ایفای نقش خود شدند .
در قسمت پایانی جلسه ، جناب آقای دکتر جنتی ، سرپرست محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه با  اشاره ای خلاصه بر نقش و اهمیت آموزش مردم  به عنوان عاملی موفق در پیشگیری از بروز بیماری التور اشاره کرده و فرمودند که هرگز نباید به آموزش بهداشت بسنده کرد و سازمانها و ادارات باید با فراهم آوری زیر ساختها و محیط های مناسب  ، احتمال بروز بیماری را به صفر برسانند . ایشان در ادامه خاطر نشان کردند که سلامت مردم به عنوان خط قرمز می باشد و باید همه سازمانها در تامین سلامت مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند .
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395