تاریخ : دوشنبه 9 فروردين 1395
کد 260

تشکیل جلسه کمیته سوئيچ واکسن پولیو خوراکی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته سوئيچ واکسن پولیو خوراکی از 3 ظرفیتی به 2 ظرفیتی، با حضور معاون محترم بهداشتی در جهت هماهنگي و ایجاد آمادگی در اجرای برنامه ها و مصوبات در جمعیت تحت پوشش شهرستان مراغه ، تشکیل جلسه داد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، کمیته سوئيچ واکسن پولیو خوراکی از 3 ظرفیتی به 2 ظرفیتی، با حضور معاون محترم بهداشتی در جهت هماهنگي وایجاد آمادگی در شهرستان مراغه تشکیل جلسه داد.
در ابتدای جلسه جناب آقای پناهی کارشناس ایمن سازی گزارشی از آخرین آمار و وضعیت بروز بیماری فلج شل حاد در منطقه ، ایران وجهان ارئه کرد و اقدامات مورد نیاز و عملکرد حوزه های مختلف معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه را در خصوص سوئيچ واکسن پولیو خوراکی از 3 ظرفیتی به 2 ظرفیتی را بیان نمودند. در جلسه فوق با حضور مدیران و سرپرستان محترم گروههای کارشناسی گروه گسترش شبکه ، بهداشت محیط و نماینده معاونت درمان ، شرح وظایف کارکنان در اجرای برنامه تبیین گردید و ضمن بررسی مشکلات احتمالی اجرای برنامه ، بر لزوم ایجاد هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی با واحدهای ستادی و اجرایی در جهت رفع مشکلات ، تاکید صورت گرفت .

در ادامه جلسه ، جناب آقای دکتر مجتهدی معاون محترم بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن تقدیر از زحمات پرسنل بهداشتی در جهت کنترل و بیماریابی به موقع فلج شل حاد در شهرستان ، بیان فرمودند که همزمان با کل کشورکه روز شنبه 23 آوريل2016 ( 4 ارديبهشت1395 ) به عنوان روز ملي سوئيچ(National Switch Day ) تعيين شده است. اقدامات لازم در جهت اجرای برنامه در واحدهای بهداشتی شهرستان مراغه باید صورت گیرد و جرای به موقع برنامه همزمان با کل کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و جزء اولویتهای اصلی گروه بیماریهای واگیردر ابتدای سال 95 می باشد .در ادامه جلسه ، اعضای کمیته در خصوص راهکارهای اجرای درست برنامه در شهرستان بحث و تبادل نظر کردند و همچنین از اهم مصوبات این کمیته می توان به موارد زیر اشاره کرد :
• از تاريخ فوق استفاده از واكسن سه ظرفيتي فلج اطفال ممنوع بوده و واكسن دو ظرفيتي جانشين آن خواهد شد.
• از تاريخ فوق طي دو هفته كليه ويال هاي سه ظرفيتي موجود در سطح شهرستان جمع آوري و امحا خواهد شد.
• گروهي با نام سوئيچ مانيتور وظيفه ارزشيابي برنامه سوئيچ واکسن در شهرستان و گزارش به كميته كشوري را به عهده خواهد داشت .
• عاري بودن شهرستان از واكسن سه ظرفيتي به تاييد كميته سوئیچ شهرستان رسيده و به وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 9 فروردين 1395