تاریخ : شنبه 17 شهريور 1403
کد 2262

اجرای برنامه پیگیری بستگان درجه اول در بیماران مبتلا به سرطان ضروری است.

💠 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده، جلسه‌ای به منظور پیگیری بستگان درجه اول در بیماران مبتلا به سرطان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، دکتر اعتماد، رئیس گروه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، ضمن خوشامدگویی به کارشناسان به اهمیت پیگیری پس از ترخیص در بیمارستان ها اشاره نمود.
دکتر اعتماد در بخشی از سخنان خود به شایعترین بیماری های سرطان‌ شهرستان (شامل سرطان روده، سرطان سینه و دهانه رحم) اشاره نمود و گفت: غربالگری گروه های هدف و در معرض خطر مبتلا به سرطان و تشخیص به موقع آن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.
همچنین ایشان، گروه‌های هدف برای غربالگری و اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری و نقش سوابق خانوادگی و تست تشخیص سریع را توضیح دادند.

در ادامه نشست، خانم برار، رئیس گروه واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده، انتظارات خود از اقدامات مورد نیاز کارشناسان بیمارستان در خصوص سرطان‌های سینه و دهانه رحم را ارائه نمودند.
ایشان در انتهای جلسه تاکید کردند که در بیمارستان ها، پس از ترخیص بیماران مبتلا به سرطان لازم است تا اطرافیان واجد شرایط غربالگری برای سرطان‌های سرطان روده، سرطان سینه و دهانه رحم به معاونت بهداشتی معرفی شوند و همکاران معاونت بهداشت پیگیری های لازم برای ارائه خدمات مربوط به غربالگری سرطان ها را جهت شناسایی به موقع انجام دهند.
  • نوشته شده
  • در شنبه 17 شهريور 1403