تاریخ : دوشنبه 5 شهريور 1403
کد 2260

برگزاری کارگاه آموزشی HIV/HBV/HCV

💠 کارگاه آموزشی HIV/HBV/HCV "برای کارشناسان بهداشت روان و پرستاران مراکز درمان سوء مصرف مواد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان، کارگاه آموزشی HIV/HBV/HCV با محوریت رویکرد نوین و بیماریابی فعال در گروه‌های پرخطر، برای کارشناسان بهداشت روان وپرستاران مراکز درمان سوء مصرف مواد در 27 مرداد، توسط گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی با هماهنگی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
  1. در ابتدای جلسه، دکتر اعتماد، مدیر گروه کنترل و پیشگیری بیماریهای معاونت بهداشت، ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین، به اهمیت بیماریهای هپاتیت و ایدز در گروههای پرخطر و شناسایی و درمان  به موقع بیماران در جهت کنترل این بیماریها در جامعه و نحوه همکاری بین مراکز درمان سوء مصرف مواد با واحد بیماریها اشاره نمود.
  2. سپس مطالب آموزشی با عنوان انواع هپاتیت های ویروسی، راههای انتقال، گروههای پرخطر و روشهای پیشگیری از هپاتیت ها توسط آقای بادزهره آموزش داده شد. در ادامه این کارگاه، برنامه آموزش رویکرد نوین اچ آی وی و راههای انتقال و نیز راهکارهای لازم جهت اجرای هر چه بهتر برنامه و پیشگیری بیماری HIV در گروههای پرخطر توسط خانم مفیدی ارایه شد.
  3.  در پایان جلسه آموزش نحوه انجام تست سریع HIV وهپاتیت B و C توسط کارشناس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری (آقای ناصری) انجام گرفت و فراگیران با نحوه ی مشاوره و کار عملی انجام رپید تست آشنا شدند.
  4. شایان ذکر است با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، امکان انجام آزمایش به صورت تست سریع تشخیص هپاتیت و HIV در مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری با هدف ارتقاء خدمات تشخیص پیشگیری مراقبت ودرمان به صورت کاملا" محرمانه و رایگان در سراسر کشور از جمله شهرستان مراغه وجود دارد.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 5 شهريور 1403