تاریخ : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
کد 2224

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

در راستای استقرار و اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی بر اساس شیوه نامه جدید جلسه هماهنگی با حضور معاونت بهداشتی معاونان فنی و اجرایی و مدیر گسترش شبکه های بهداشتی درمانی مراغه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان مراغه با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سال 1403 از مهمترین و اولویت دارترین برنامه های وزارتی بر اساس اسناد بالادستی می باشد که در آن بر حفظ و ارتقای وضعیت سلامت آحاد شهروندان ایرانی و ارائه خدمات به صورت فعال با هدف پیشگیری و با استفاده از تمام ظرفیت های  سلامت در سطح شهرستان تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: که برنامه سلامت خانواده؛ برنامه جامع، فعال و یکپارچه جهت ارائه بسته های خدمات سلامت فردی، خانواده و جمعیت محور است که در قالب تیمی متشکل از مراقبین سلامت، پزشکان خانواده و کارشناسان بهداشتی مبتنی بر مشارکت های فرد و جامعه بر اساس هماهنگی درون سازمانی و بین بخشی و مطابق با بلوک بندی 3000 نفری و با انتساب جمعیت تعریف شده در سطح مراکز خدمات جامع سلامت اجرا می شود.

در این راستا 47 نفر مراقب سلامت جدید برابر مجوز وزارتی و برگزاری آزمون در اسفند 1402 در حال جذب هستند و بعد از آموزش و توانمندسازی آنان در تیم های سلامت خانواده مشغول به کار خواهند شد.
 
قاسمی مدیر گسترش شبکه های بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه ضمن اشاره به شیوه نامه جدید اجرای برنامه ؛ گزارشی از اقدامات و تدابیر انجام گرفته در خصوص نحوه استقرار و ساماندهی نیروهای انسانی و تجهیز و تامین فضای فیزیکی مورد نیاز ارایه کردند.
 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403