تاریخ : دوشنبه 3 ارديبهشت 1403
کد 2219

زنگ سلامت در مدارس مراغه نواخته شد

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» زنگ سلامت در مدارس به صورت نمادین در دبستان 13آبان دو روز یکشنبه نواخته شد.
به گزارش ورابط عمومی، همزمان با آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت صبح روز یک شنبه در مدرسه 13 آبان 2 با حضور معاون محترم مدیرکل و ومدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه ، معاون محترم پرورشی و هیئت همراه اداره آموزش و پرورش ، معاون محترم فنی وکارشناسان سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، نواخته شد .

در این مراسم،  معاون محترم مدیرکل و ومدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه ، معاون محترم پرورشی ، معاون محترم فنی ضمن تبریک هفته سلامت با موضوع" سلامت خانواده ،مردمی سازی سلامت" در خصوص ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت در مدارس و در بین دانش آموزان، زمینه ساز پیشگیری ازبیماری های واگیر و غیر واگیر، آسیب های روحی و جسمی در بزرگسالی خواهد شد و فراگیری مفاهیم سلامت توسط دانش آموزان و انتقال این مفاهیم در بین خانواده ها ، نقش بسیار ارزنده ای در ارتقای سلامت جامعه دارد.

در ادامه مراسم  بعد از نواختن زنگ سلامت ، برنامه های پیش بینی شده توسط دانش آموزان مدرسه 13 آبان 2 ، مانند گروه سرود سفیران سلامت  و گروه ورزش و فعالیت بدنی ، اجرا گردید.

همزمان ، جشنواره غذای سالم  با همکاری اولیا محترم مدارس و اولیای دانش آموزان  و همچنین نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته ملی سلامت  برگزار گردید و به 7 نفر از برگزیدگان جشنواره غذای سالم جوایزی از طرف معاونت بهداشتی اهدا گردید.

کمیته سلامت و سبک زندگی سالم ( برنامه شهر سالم) با ریاست معاونت بهداشتی و با عضویت تعدادی ازسازمانهای همکار به عنوان یکی ازکمیته های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می باشد برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل 7 کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر ،شهرداری،آموزش و پرورش،دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته های تخصصی هفت گانه را عهده دار است.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 ارديبهشت 1403