تاریخ : يکشنبه 19 فروردين 1403
کد 2216

پیام تبریک معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز جهانی بهداشت

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه در پیامی فرارسیدن 19 فروردین‌ماه، روز جهانی سلامت را تبریک گفت.
دکتر الهه حق گشایی ضمن اشاره به شعار روز جهانی بهداشت در سال 2024  « سلامت من، حق من » این روز را به متخصصان حوزهٔ بهداشت تبریک گفت که در متن این پیام آمده است:


بی شک سلامتی ارزشمندترین نعمتی است که انسان‌ها از آن بهره می‌برند، روز جهانی بهداشت فرصتی برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در جامعه است، این روز نمادی از مشارکت و مسئولیت پذیری همه جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه است.

امروزه حیات و سلامت افراد برای شناخت خطرات و مداخلات، به منظور پیشگیری از آن در دستان نظام سلامت قرار دارد و نیز نقش پیشگیری در کنترل بیماری ها بسیار پر رنگ تر شده است و بهورزان و مراقبین سلامت در خانه های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات ارزشمند و قابل توجهی را در جهت پیشگیری و کنترل  بیماری ها به مردم ارائه می دهند.
 
سرمایه گذاری در امور بهداشتی و تلاش در جهت ارتقای سلامت، ضرورتی است برای رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط که به دست توانای کارکنان بهداشتی محقق می گردد. امیدوارم، با سرلوحه قرار دادن این شعار پر محتوا و آموزش مبانی بهداشت و سلامتی در صحنه عمل و اقدام بر اساس پیشگیری قبل از درمان، بتوانیم گامی موثر به سوی ارتقاء تندرستی و سلامت روحی و جسمی برداریم.
 
بدینوسیله ضمن عرض تبريك به مناسبت روز جهانی بهداشت، از همکاری و همدلي صميمانه همه همکاران معاونت بهداشتی كه با وجود همه مشقت ها و سختي ها همچنان در مسير توسعه سلامت مردم گام های استوار و عزمي راسخ دارند و نقشي كه در پيشبرد اهداف عاليه سلامتي داشته اند تشكر و قدرداني می کنم. توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد متعال خواستارم.
 
دکتر الهه حق گشایی
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه  
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 19 فروردين 1403