تاریخ : چهارشنبه 15 فروردين 1403
کد 2214

کمیته هم اندیشی کنترل بیماری تب مالت در شهرستان برگزار شد

درراستای تحقق اهداف کمیته سبک زندگی سالم در برنامه شهر سالم و باعنایت به بروز بالای بیماری تب مالت ودر اولویت بودن آن بعنوان مشکل اولی سلامت شهرستان ، جهت بررسی وضعیت بیماری تب مالت در شهرستان مراغه،  جلسه ای درسالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور نمایندگان ادارات ذیربط از جمله فرمانداری ، بخشداری ، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، در ابتدای جلسه دکتر حق گشایی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، به بیان اهداف جلسه، با توجه به شیوع  بیماری تب مالت در شهرستان  بر لزوم اتخاذ راهکارهای لازم جهت مهار این بیماری تاکید کردند. 

در ادامه جلسه، رکنی کارشناس محترم برنامه مراقبت بیماریهای زئونوز ، آمار و وضعیت اپیدمیولوژیکی بیماری تب مالت در سال جاری و مقایسه آن با شاخص های استانی و کشوری را در قالب اسلاید ارائه نمود.
 
 سپس هر یک از اعضای جلسه در خصوص مشکلات موجود و راهکارهای کنترل بیماری تب مالت در شهرستان بحث و تبادل نظر نمودند.

تداوم اجرای برنامه واکسیناسیون دامی در کلیه مناطق روستایی تحت پوشش شهرستان - افزایش تعامل و همکاریهای بین بخشی ارگانهای مرتبط در کنترل تب مالت با یکدیگر
– مشارکت کلیه ادارات شهرستان در جهت افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری تب مالت از مهمترین  مصوبات این کمیته بود.

کمیته هم اندیشی کنترل تب مالت با ریاست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با عضویت تعدادی از سازمانهای همکار به عنوان یکی از کمیته های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می باشد.

برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل 7 کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر، شهرداری،آموزش پرورش،دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری ، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته های تخصصی هفت گانه را عهده دار است.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 15 فروردين 1403