تاریخ : يکشنبه 20 اسفند 1402
کد 2209

🔻 نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می شود

معاون‌بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه از تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
  به گزارش روابط عمومی، دکتر حق گشایی با بیان اینکه امسال بخشی از اسفندماه و فروردین ماه با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، اظهار داشت: تلاش این است که امسال طرح سلامت نوروزی با رویکرد کنترل موارد بهداشتی مرتبط با ماه مبارک رمضان، آغاز شود.

 دکتر حق گشایی بیان کرد:طرح سلامت نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می شود که طول این طرح حدود یک ماه خواهد بود.

در این طرح، تیم های بازرسی و نظارتی به صورت 24 ساعته آماده دریافت و رسیدگی به شکایات بهداشتی  شهروندان می باشند.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان و فعالیت مراکز تهیه و توزیع غذا، رستورانها، هتل ها و مجتمع های بین راهی به صورت شبانه روزی، تداوم خواهد داشت
.
 دکتر حق گشایی هدف ازطرح تشدیدنظارت های محیطی براماکن عمومی با هدف حفظ وارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از طریق اب و غذا توسط بازرسان بهداشت محیط اعلام کرد.

معاون‌بهداشتی از مسافران و شهروندان خواست، ضمن رعایت ضوابط بهداشتی، از خرید مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی و از فروشندگان دوره گرد جدا خودداری کنند، و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، شکایات خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت (190) ثبت و پیگیری نمایند.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 اسفند 1402