تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
کد 2194

همایش تجلیل از داوطلبان و سفیران سلامت مراغه برگزار شد

همایش داوطلبان وسفیران سلامت روز چهارشنبه 25 بهمن ماه با شعار داوطلبان سلامت تار و پود مردمی سازی سلامت و با حضور پرشور رابطین سلامت محله، رابطین سلامت ادارات، سفیران سلامت دانش آموزی، طلبه و دانشجو در تالار بهشت مراغه برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این همایش گفت: نقش آفرینی وحضور پرفعال  داوطلبان سلامت در دوران شیوع کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان حضور موثری داشتند که تواستیم با هم و در کنار هم آن دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

 وی در ادامه گفت: ارتقای سواد سلامت  جامعه با آموزش های مردم تحقق می یابد و با ارتقای سواد سلامت می توان مانع از بروز بسیاری از بیماری ها در سطح خانوارها شد و از آسیب هایی که به واسطه ی بیماری ها، به سلامت افراد وارد می شود، پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولین بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می‌کنند.

دکتر حق گشایی معاون بهداشتی دانشکده در این مراسم گفت: تلاش و زحمات داوطلبین سلامت در پویش ملی سلامت قابل تقدیر است.

  معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: امروز 1507 داوطلب سلامت در محلات، سازمان ها ، عشایر بعد از کسب آموزش و توانمندسازی نقش محوری در مردمی سازی سلامت در مراغه ایفا می کنند.

وی نقش رابطین سلامت به عنوان افراد بسیار تاثیر گذار در امر ترویج فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، در راستای لزوم پیشگیری از بحران سالمندی در کشور ، بسیار موثر دانست.

به گزارش روابط عمومی خانم امیدی مربی دوره دیده هادیان زندگی در خصوص پیشگیری از سقط های خودبخودی، با نمایش اسلایدهایی توضیحات اجمالی ارائه نمودند.
 
در حاشیه این همایش به دو نفر از مادران دارای سه فرزند  و بیشتر که آخرین فرزند آنها از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند، لوح تقدیر و جوایز ویژه جوانی جمعیت از طرف معاونت بهداشتی و گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده اهدا گردید .



  • نوشته شده
  • در شنبه 28 بهمن 1402