تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
کد 2187

کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و جوانی جمعیت در دانشگاه مراغه برگزار شد.

در جهت ترویج فرهنگ خودمراقبتی و در راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن، کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و قانون جوانی جمعیت در دانشگاه مراغه برگزار شد.
در جهت ترویج فرهنگ خودمراقبتی وارتقای سواد سلامت جامعه و در راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن، کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و مبحث جوانی جمعیت در دانشگاه مراغه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا خانم زمانپور کارشناس جوانی جمعیت معاونت بهداشتی مطالب خود را در راستای  سیاستهای کلان جمعیتی و پیشگیری از بحران سالمندی و لزوم جوانی جمعیت، با اقناع سازی و حساس سازی مدعوین محترم بیان نمودند و به لزوم اجرایی سازی قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ادارات تاکید کردند.

در ادامه آقای پناهی کارشناس گروه آموزش و ارتقای سلامت موضوع خودمراقبتی و خود مراقبتی سازمانی را منطبق با دستورالعمل ها و منابع وزارت بهداشت توضیح دادند و سپس به تبین بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت پرداختند ایشان ضمن تشکر از ریاست محترم و رابط سلامت دانشگاه مراغه برای فراهم آوردن زمینه تشکیل این کارگاه  انتظارات شان را برای اجرای بهتر بسته مذکور از مسئولین محترم دانشگاه مراغه بیان نمودند و درخواست کردند جهت رسیدن به اهداف بسته خدمات پایه سلامت کارکنان در اسرع وقت شورای ارتقای سلامت یا دبیرخانه سلامت طبق دستورالعمل ارسالی از طرف معاونت بهداشتی، تشکیل شود وبرنامه عملیاتی تدوین  و گزارش جلسات و مصوبات آنها به معاونت بهداشتی شهرستان ارسال گردد.

این برنامه با هماهنگی آقای تیموری رابط سلامت دانشگاه و خانم سلطانی کارشناس مسئول سلامت جوان ، نوجوان ومدارس معاونت بهداشتی برگزار گردید.

کمیته سلامت و سبک زندگی سالم با ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و با عضویت تعدادی از سازمان‌های همکار به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می‌باشد.

برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل ۷ کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می ‌باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته‌های تخصصی هفت گانه را عهده‌دار است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 بهمن 1402