تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402
کد 2186

کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و جوانی جمعیت در آموزشکده فنی و کشاورزی شهرستان مراغه برگزار شد.

در راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن، کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و مبحث جوانی جمعیت در آموزشکده فنی و کشاورزی شهرستان مراغه برگزار شد. این کارگاه توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با هماهنگی رابط سلامت آموزشکده آقای دکتر مرادی در سالن جلسات آموزشکده فنی وکشاورزی شهرستان مراغه برگزار شد..
در  راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن، کارگاه آموزشی با موضوع خود مراقبتی سازمانی و اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت و مبحث جوانی جمعیت در آموزشکده فنی و کشاورزی شهرستان مراغه برگزار شد. این کارگاه با دعوت از کارشناسان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با هماهنگی رابط سلامت آموزشکده آقای دکتر مرادی در سالن جلسات آموزشکده فنی وکشاورزی شهرستان مراغه برگزار شد.

در این جلسه آقای پناهی کارشناس گروه آموزش و ارتقای سلامت موضوع خودمراقبتی و خود مراقبتی سازمانی را منطبق با دستورالعمل ها و منابع وزارت بهداشت توضیح دادند و سپس به تبین بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت پرداختند ایشان ضمن تشکر از ریاست محترم و رابط سلامت آموزشکده برای فراهم آوردن زمینه تشکیل این کارگاه  انتظارات شان را برای اجرای بهتر بسته مذکور از مسئولین محترم آموزشکده فنی و کشاورزی بیان نمودند و درخواست کردند در اسرع وقت شورای ارتقای سلامت یا دبیرخانه سلامت طبق نامه ارسالی از طرف معاونت بهداشتی، تشکیل شود و چک لیست خود اظهاری آموزشکده فنی و کشاورزی تکمیل شده و به معاونت بهداشتی شهرستان ارسال گردد.

 سپس کارشناس جوانی جمعیت معاونت بهداشتی مطالب خود را در راستای  سیاستهای کلان جمعیتی و پیشگیری از بحران سالمندی و لزوم جوانی جمعیت، با اقناع سازی و حساس سازی مدعوین محترم بیان نمودند و به لزوم اجرایی سازی قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ادارات تاکید کردند.

کمیته سلامت و سبک زندگی سالم با ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و با عضویت تعدادی از سازمان‌های همکار به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می‌باشد

برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل ۷ کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می ‌باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته‌های تخصصی هفت گانه را عهده‌دار است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 بهمن 1402