تاریخ : سه شنبه 12 دي 1402
کد 2170

دومین جلسه هماهنگی اجرای برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی در ادارات شهرستان مراغه برگزار شد

در راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن،دومین جلسه هماهنگی اجرای برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی در ادارات شهرستان مراغه در سال 1402 توسط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با هماهنگی گروه آموزش و ارتقای سلامت برگزار شد.
در  راستای مصوبات کمیته سبک زندگی سالم و برنامه شهر سالم و ایمن، دومین جلسه هماهنگی اجرای برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی در ادارات شهرستان مراغه در سال 1402  توسط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه و با هماهنگی گروه آموزش و ارتقای سلامت برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرکار خانم دکتر حق گشایی ضمن  ایراد خیرمقدم  و بیان اهداف جلسه با اشاره به اینکه  یكی از مهمترین سرمایه های جامعه در دنيای امروز، نيروی انسانی شاغل در محيطهای کاری می باشند که در گردش چرخ های اقتصادی جامعه و ارتقاء کيفيت زندگی در جامعه امروزی نقش بسزایی را ایفا می نمایند و تضمينی برای شكوفایی اقتصادی و توسعه ای پایدار می باشند. استمرار حرکت در مسير توسعه نيز خود مستلزم حفظ این نيرو از طریق اعمال سياست های حمایتی از جمله تأمين خدمات بهداشتی برای آنان است.

همچنین سرکارخانم سجودی کارشناس مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت به اقدامات انجام یافته قبلی و مصوبات جلسات پیشین در زمینه اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در شهرستان مراغه اشاره نمودند و بیان کردند چک لیستها و برنامه های عملیاتی از گروههای کارشناسی معاونت بهداشتی جمع آوری شده و متعاقب این جلسه جهت اجرا به کلیه ادارات شهرستان ارسال خواهد شد و مورد انتظار است که کلیه ادارات حسب وظایف خود ملزومات اجرای بهتر بسته مذکور را فراهم آورند و شورای ارتقای سلامت یا دبیرخانه سلامت را در آن دستگاه، سازمان یا اداره تقویت نمایند ایشان اجرای پویش ملی سلامت را به عنوان یکی از گامهای اساسی اجرای بسته تلقی نموده ودر خصوص پیگیری کارکنان دچار اختلال جهت مراجعات بعدی به مراکز تاکید نمودند.
    

در ادامه ارائه مباحث مربوط به فعالیتهای مورد انتظار در تدوین برنامه عملیاتی توسط جناب آقای دکتر امیرپور ، سرکارخانم دکتر اسدیان ، جناب آقای جوادی ، سرکار خانم مرادیفام روسای گروههای کارشناسی عضو کمیته راهبری برنامه انجام شد

سپس  کارشناس جوانی جمعیت سرکارخانم زمانپور در راستای بحران سالمندی و لزوم جوانی جمعیت  با اقناع سازی و حساس سازی مدعوین محترم در مورد فرهنگ سازی در جهت فرزند آوری در ادارات مربوطه تاکید نمودند.

کمیته سلامت و سبک زندگی سالم با ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و با عضویت تعدادی از سازمان‌های همکار به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می‌باشد
برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل ۷ کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می ‌باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته‌های تخصصی هفت گانه را عهده‌دار است
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 12 دي 1402