تاریخ : چهارشنبه 15 آذر 1402
کد 2151

کمیته پیشگیری از خودکشی برگزار شد

برگزاری اولین کمیته پیشگیری از خودکشی توسط واحد سلامت روانی اجتماعی واعتیاد معاونت بهداشتی در سال1402
▪️ به گزارش روابط عمومی، این کمیته که در مورخه 13/9/1402 با حضور نمایندگان سازمان‌های فرمانداری،معاونت درمان ،جهادکشاورزی،آتش نشانی، آموزش وپرورش،و روانپزشکی واورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی مراغه  در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

▪️ درابتدای جلسه دکتر ارجمند ضمن عرض خیر مقدم ،درخصوص اهمیت حفظ سلامت روان برای عموم مردم و لزوم توجه به روند خودکشی  طی چند سال اخیر در شهرستان مراغه  را خاطر نشان کرده  وبه اهمیت توانمند سازی وآگاهی بخشی  کارکنان سلامت وجمعیت عمومی در جهت  شناسایی ابتدایی در این حوزه  واقدامات آتی اشاره کردند.

▪️در ادامه جوادی مسئول واحد سلامت روان ضمن تحلیل آمار خودکشی  دوسال اخیر  وروند تغییر گروه های سنی والگوی اقدام به خودکشی در چند سال اخیر در سطح شهرستان ، و اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی در خصوص پیشگیری از خودکشی ، ومصوبات کمیته قبلی  اشاره کردند.

▪️ اصولی کارشناس روان ضمن اشاره به برنامه 5ساله پیشگیری از خودکشی در شهرستان چالشهای موجود ولزوم توجه  کلیه  ارگانها وسازمانهای مرتبط با سلامت روانی وجسمی در سطح شهرستان را درراستای اجرای این برنامه یادآور شدند .

▪️ در آخر این جلسه نیز سایر کارشناسان و همچنین مدیران دستگاهها و ارگان های عضو کمیته پیشگیری از خودکشی ضمن ارائه گزارشی از حوزه کاری خود در رابطه با روند اجرای مطلوب برنامه سلامت روان و پیشگیری از خودکشی به بحث و بررسی و تبادل نظر پرداختند.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 15 آذر 1402