تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1402
کد 2146

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مراغه؛

69.97 درصد دانش آموزان مراغه وزن طبیعی دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مراغه گفت: طبق آخرین نتایج پایش رشد نوجوانان (5 تا 18 سال) مراغه از تعداد 21 هزار و 104 نوجوان مراقبت شده توسط مراقبین سلامت و بهورزان، 69.97 درصد آنان دارای وزن طبیعی و نرمال می باشند.
به گزارش روابط عمومی، دکتر حق گشایی در اعلام این خبر اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته، 1.72 درصد نوجوانان 5 تا 18 سال در این شهرستان دارای مشکل کوتاه قدی، 7.18 درصد مشکل لاغری و 8/90درصد دچار چاقی و 13.92 درصد اضافه وزن تشخیص داده شده‌اند.

وی در ادامه افزود: نتایج شاخص های مراقبتی نشان می دهد که چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان شکل نگران کننده ای به خود گرفته است. با توجه به اینکه چاقی در این سنین زمینه ساز چاقی در بزرگسالی و عوارض مربوط به آن است، باید برای داشتن دوران جوانی شاداب و سالم و گذراندن دوران سالمندی بدون دغدغه از همین امروز شروع کرد.
 
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در پایان گفت: آموزش تغذیه صحیح و فعالیت فیزیکی کافی به والدین و نوجوانان، تاکید بر ارجاع موارد نیازمند به کارشناس تغذیه و پزشک، پیگیری تا حصول نتیجه، از جمله اقداماتی است که در جهت کاهش چاقی و اضافه وزن نوجوانان در حال اجرا می باشد. اما متاسفانه والدین نوجوانان اهمیت چندانی به موضوع نمی دهند و برای پیگیری این موارد مراقبین سلامت مجبور به صرف وقت و انرژی زیادی جهت برقراری تماس با والدین و جلب مشارکت آنان می باشند. رفع این مشکل نیازمند همکاری تناتنگ والدین نوجوانان می باشد.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 8 آذر 1402