تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1402
کد 2142

جلسات آموزشی حضوری سفیران سلامت در مراکز خدمات جامع شهری و خانه های بهداشت برگزار شد

در راستای مصوبات کمیته توسعه سبک زندگی سالم برنامه شهرسالم وارتقای فرهنگ وسواد سلامت جامعه در طی 6 ماهه اول سال 1402، تعداد8208 جلسه آموزشی گروهی با حضور115911 نفر روز شرکت کننده توسط پزشکان شهری و روستایی، مراقبین سلامت، بهورزان، ماماهای تیم سلامت،کارشناسان تغذیه و روان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه طبق تقویم آموزشهای همگانی گروه آموزش وارتقای سلامت و موضوعات حاصل از نیازسنجی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، در راستای مصوبات کمیته توسعه سبک زندگی سالم برنامه شهرسالم وارتقای فرهنگ وسواد سلامت جامعه جهت انجام خودمراقبتی در طی 6 ماهه اول سال 1402، تعداد8208 جلسه آموزشی گروهی با حضور115911 نفر شرکت کننده توسط پزشکان شهری و روستایی، مراقبین سلامت، بهورزان، کارشناسان تغذیه و روان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه با موضوعات مختلف منتخب گروههای کارشناسی و موضوعات حاصل از نیازسنجی طبق تقویم آموزشهای همگانی برگزار گردید.
 
دکتر حق گشایی همچنین در راستای استفاده از شیوه های نوین آموزشی و فضاهای مجازی در آموزش عموم مردم و سفیران سلامت ضمن اشاره به تشکیل 91گروه مجازی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت، از بارگزاری 2714 پیام آموزشی با بازدید 29398 در سه ماهه اول و تعداد 5183 پیام آموزشی با بازدید 46842 نفر توسط مراقبین سلامت ، بهورزان و کارشناسان تغذیه و روان، در سه ماهه دوم خبر داد. ایشان همچنین رشد و گسترش آموزش از طریق استفاده از فضاهای مجازی را قابل تقدیر برشمردند.
 
موضوعات آموزشی بر اساس تقویم آموزشی پیشنهادی گروه های کارشناسی و همچنین نتایج حاصل از نیازسنجی انتخاب شده به طوری که در سه ماهه اول حدود 16موضوع آموزش توسط بهورزان، 13موضوع آموزشی توسط مراقبین سلامت، 6موضوع آموزش توسط پزشکان شهری و روستایی، ماماهای تیم سلامت، کارشناسان تغذیه، روان و بهداشت محیط و حرفه آموزش داده شده است. هم چنین با توجه به اولویت آموزش موضوع فرزند آوری و هم چنین مشکل شیوع تب مالت در شهرستان در کلیه جلسات آموزشی به این موضوعات نیز پرداخته شده است.    
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 6 آذر 1402