تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1402
کد 2134

برگزاری کمیته هماهنگی اطلاع رسانی و تأمین رسانه پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت)

هم زمان با آغاز پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) و در راستای تأمین اهداف کارگروه آموزش، ارتباطات سلامت، مشارکت مردمی، بهمنظور هماهنگی درون بخشی اطلاع رسانی و تأمین رسانه پویش ملی سلامت کمیته هماهنگی در تاریخ 1402.08.28 در دفتر معاونت محترم بهداشتی با حضور معاونت اجرایی و مسئولین گروههای کارشناسی برگزار گردید و در خصوص تأمین رسانهها و بستههای آموزشی مورد نیاز جهت اطلاع رسانی پویش و تشکیل کارگروه آموزش، ارتباطات سلامت، مشارکت مردمی با حضور کلیه اعضا بحث و تبادلنظر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی، هم زمان با آغاز پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) و در راستای تأمین اهداف کارگروه آموزش، ارتباطات سلامت، مشارکت مردمی، بهمنظور هماهنگی درون بخشی اطلاع رسانی و تأمین رسانه پویش ملی سلامت کمیته هماهنگی در تاریخ 1402.08.28 در دفتر معاونت محترم بهداشتی با حضور معاونت اجرایی و مسئولین گروه های کارشناسی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه توسط سجودی و دکتر اسدیان دستورالعمل و اهداف برنامه را به طور اجمالی تشریح نمودند و در ادامه دکتر اسدیان آمار تعداد افراد غربالگری شده تا این تاریخ را 5000 نفر اعلام نمودند و در خصوص اطلاع رسانی هم گزارش دادند طی هماهنگی های انجام یافته با رادیو اطلاع رسانی مداوم در جریان خواهد بود و تاکنون 2 جلسه به صورت زنده برنامه اجراشده است.

در ادامه پس از ارائه نظر و پیشنهادات توسط اعضای کمیته، مقرر گردید بهمنظور اطلاع رسانی پویش برای عموم مردم علاوه بر استفاده از پتانسیل فضای مجازی (کانال و گروههای مجازی ایجاد شده توسط مراقبین سلامت و بهورزان و سایر کانالهای در دسترس مانند شبکه شاد آموزش و پرورش و کانالهای محلی شهرستان و..... و همچنین گروه های مجازی ایجاد شده در سطح ستاد دانشکده علوم پزشکی) هماهنگی اطلاع رسانی از طریق داوطلبان سلامت محله و ادارات و اتاق اصناف در اولویت قرار گیرد و رسانه های آموزشی از قبیل بنر جهت نصب در مکان های پرتردد و پوستر جهت ارسال به درمانگاه های دولتی و خصوصی و مطب های خصوصی و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و..... و پمفلت جهت تحویل به مردم طبق دستورالعمل چاپ و توزیع گردد.

هم چنین ارسال پیامک از طریق سیستم پیامکی به رابطین سلامت محلات در خصوص اطلاع رسانی به خانوارهای تحت پوشش نیز مورد تصویب قرار گرفت.

 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 29 آبان 1402