تاریخ : جمعه 26 آبان 1402
کد 2129

برگزاری جلسه هماهنگی آموزش و اطلاع رسانی پویش ملی غربالگری دیابت وفشارخون ویژه ناظرین مراکز شهری وروستایی

همزمان با ابلاغ آغاز اجرای برنامه پویش ملی غربالگری دیابت وفشارخون ، جلسه آموزشی به منظور هماهنگی آموزش و اطلاع رسانی پویش ملی با حضور ناظرین مراکز روستایی و شهری در مرکز آموزش بهورزی معاونت بهداشتی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، هم زمان با ابلاغ آغاز اجرای  برنامه پویش ملی غربالگری دیابت وفشارخون، در جلسه آموزشی برگزار شده با حضور ناظرین مراکز روستایی و شهری در مرکز آموزش بهورزی معاونت بهداشتی موارد مربوط به  هماهنگی آموزش و اطلاع رسانی برنامه توضیح داده شد.

در این جلسه خانم سجودی کارشناس مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی در خصوص اهداف برنامه و ضرورت اطلاع رسانی در شروع و طول اجرای برنامه توضیحات مبسوطی طبق دستورالعمل ارائه فرمودند و مقرر گردید آموزش بهورزان، مراقبین سلامت، داوطلبان وسفیران سلامت و اعضای هیات امنا و سایر افراد مؤثر در سلامت منطقه هرچه سریعتر شروع گردد و سپس با استفاده از ظرفیت این افراد اطلاع رسانی تداوم یابد.

ایشان در ادامه فلوچارت اجرای برنامه را تشریح نموده و درخصوص استفاده از فرصت پیش آمده در جذب سفیران و داوطلبان سلامت از بین افرادی که در خطرسنجی در رده افراد با میزان خطر کمتر از 20درصد و هم چنین عضوگیری در گروه های خودیار از بین افرادیکه دارای فشارخون بالا می باشند و دچار عوارض شده اند تاکید نمودند.


 
  • نوشته شده
  • در جمعه 26 آبان 1402